torsdag 3 juni 2010

Vi har en plan

Har idag telefontid med läkaren på Rmc. Så nu har vi diskuterat hur vi ska undvika att jag får kraftiga blödningar efter äggplock och hur vi ska få ut fler ägg den här gången.

Ivf 2 kommer starta vid den mens som kommer efter den 2 augusti. Då kommer jag troligtvis att använda samma sprutor som vid första försöket men med högre dos. Detta för att förhoppningsvis få fler äggblåsor att växa till.

Att undvika blödning är min viktigaste punkt inför ivf 2. Vår plan är att jag ska ha uppehåll med den blodförtunnande medicinen Trombyl från sprutstart tills det efterlängtade plusset förhoppningsvis kommer. Under hela behandlingen kommer jag fortsätta med Innohep (också blodförtunnande).

Läkarens råd inför sommaren var att försöka fokusera på något annat än barntillverkning. Ska försöka att följa hennes råd. Sedan kommer vi få ett plus på stickan någon gång i september.

3 kommentarer:

  1. Bra plan! Så bestämmer vi, särskilt plusset i september.

    SvaraRadera
  2. Mia: Ja, det tycker jag också!!

    SvaraRadera