måndag 7 juni 2010

Vilket jävla låtsasföretag jag jobbar i

I mars fick jag veta att företaget ville dra ner min tjänst från 80% till 50%. Efter så där 100 samtal med mitt fack så är det nu klart att min tjänst blir en halvtid från och med 3 augusti. Mitt fack kunde inte göra något när företaget hävdar ekonomiska problem.

Idag var alla på arbetsplatsen kallade till stormöte för att få höra om företagets dåliga ekonomi och vilka åtgärder som måste göras. En av tre heltidssjuksköterskor är uppsagd, två personer som arbetar med aktiviteter med de gamla är uppsagda samt att två årsarbetare från vårdpersonalen måste bort.
Med andra ord blir det inget kvar av företaget som tydligen gått back med 4 miljoner sedan augusti förra året. Till saken hör att företaget gick i konkurs förra sommaren men startades upp igen under annat namn och med en annan finansiär.

Jag och de två sjuksköterskorna som blir kvar söker andra jobb då vi känner att vi inte kan utföra den vård som vi ville göra när vi tog det här jobbet i september 2008.

I morgon ska jag besöka arbetsförmedlingen och meddela att jag kommer blir 30%ig arbetslös i augusti.

2 kommentarer:

  1. Tea: Nä, känns inte roligt att gå till jobbet, men för mig är det snart semester.

    SvaraRadera