onsdag 27 oktober 2010

Angående trepack

För några dagar sedan ställde Rebecca en fråga angående det trepack som vi nu ska få köpa på Carlanderska.
Frågan löd så här: försvinner resterande försök vid en graviditet eller vid födseln av ett barn?
Jag tog med mig den frågan till läkaren igår och det svar jag fick är att resterande försök "brinner inne" när bebisen finns i famnen.
Alltså skulle jag bli gravid på första eller andra försöket och få missfall så finns de kvarvarande försöken kvar. Det kändes ju skönt att veta för tyvärr är ju missfall ganska vanligt.
Skulle jag bli gravid på första eller andra försöket och få en bebis i famnen så brinner de övriga försöken inne.

6 kommentarer:

  1. Men om du blir gravid och föder barn på första försök kommer andra och tredje försök försvinna. Tyvärr :( Har precis tittat i deras avtal för 3 pack.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Ja, så är det ju. Kanske blev lite otydligt i inlägget. Ändrar nu så det blir tydligare...

    SvaraRadera
  3. Men får man en bebis på första, så kan det ju kvitta om de andra försöken brinner inne :-)

    SvaraRadera
  4. Tack söta du!
    Håller tummarna för er också, trepack är klokt, det hade vi också valt. Känns lugnare så!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad skönt! Det var i de banorna jag tänkte, även om jag inte ville skriva det rent ut. När du väl blir gravid kommer jag hålla tummarna och be för att allt ska gå vägen. Men självklart känns det skönt att de återstående försöken inte försvinner förrens bebis är i er famn. Vilken ljuvlig tanke, med detta trepack ni nu köpt kommer denna fantastiska tanke bli verklighet även för er!

    Ta väl hand om dig!

    Kram Rebecca

    SvaraRadera