måndag 18 oktober 2010

Mörker och brödbak

Idag är det en jobbig dag och jag mår inte alls bra. Jag känner att jag borde ha kommit upp ur den djupaste svackan nu när det ändå är en månad sedan minusresultatet.
Det största problemet är att jag är så ofantligt trött. Jag är trött när jag somnar, trött när jag vaknar och trött när jag är vaken. På grund av den enorma tröttheten känns det som om det är lättare att glida ner i svackan igen och då samtidigt svårare att ta sig upp.
Jag försöker att se framåt, om två veckor, är det spraystart om allt går enligt planerna. Ibland har jag lust att bara skita i allt för förbli barnlös resten av livet, men det vill jag ju inte.

I morgon är det dags för intervjun med Svenska dagbladet. Jag känner mig lite nervös inför den, men det kommer säkerligen att gå bra. Jag hoppas att jag kan säga något klokt om längtan till barn så att det kan bli en bra artikel i slutändan.

Trots mitt mörka sinne idag har jag i alla fall baka bröd. Morotsbröd blev det idag och receptet till dom finns här.

3 kommentarer:

  1. Lycka till med intervjun! Du får lägga ut en länk sen, skulle vara så kul att få läsa.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Med höstmörker, regn och blåst är det svårt att inte känna sig nere vissa stunder. Du/ni har gått igenom något jättetufft och det är självklart att du lider. Jag tror att det är viktigt att du tillåter dig själv att känna smärta, först efter det kan du försöka jobba dig vidare från det som gör ont. Livets alla erfarenheter är vad som formar oss och jag tror att dessa jättetuffa händelser har gjort dig till en mer ödmjuk och förstående människa. Just nu lider du och det måste du tillåta dig själv att göra. Om två veckor är det dags att börja med nässprayen och då flyttas ni till en ny ruta i ert liv. Fram tills dess är det helt okej att sörja era "misslyckade" försök. Även om de har resulterat i minus på stickan så har de lärt läkarna mycket om er och vad ni behöver för att bli gravida. Ge inte upp, det kommer ända er också. Men fram tills nästa försök, tillåt dig själv att känna av det som gör ont. Efter det kommer du finna ny energi som du behöver för nästa fas.

    Ta väl hand om dig/er. Mina tankar är hos er.

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du mår bättre idag och att intervjun känns bra för er. Regnet och mörkret gör alla trötta och känsligare, inte konstigt att du har det extra tufft nu.

    Det enda råd jag kan ge är att göra saker du mår bra av, jag tror på er och att det kommer sluta bra - men det är fruktansvärt när allt känns svart.

    Varma kramar

    SvaraRadera