fredag 7 januari 2011

Äggrapport och sorg

I förmiddags var det dags för äggkontroll hos läkaren.
Läget såg ungefär ut som förra vid första kontrollen under förra behandlingen.

Idag fanns det nio äggblåsor. De flesta var ganska små än så länge, men två äggblåsor var ca 12 mm stora. Nästa äggkontroll blir på måndag.

Pratade på eftermiddagen med en barnmorska på Fertilitetscentrum angående  dosändring eller inte. Det svar jag fick var att jag ska fortsätta på samma dos som jag gjort. Beräknat äggplock blir i slutet av nästa vecka.

Telefonsamtalet från barnmorskan kunde har kommit i mer lämplig tid. Lagom när vi kommit till mammas grav så ringde hon, men det kunde ju inte hon veta...

Klockan 14.30 var vi hos mamma och tände ett ljus och lade ner några rosor. Sorgen kommer i vågor och när man står det på kyrkogården känns det ofattbart att det idag gått 10 långa år sedan man hade sin mamma i livet.

I dagens tidning hade vi även satt in en minnesannons över henne.

Jag saknar dig lilla mamma och jag hoppas att du finns någonstans och övervakar oss alla.

2 kommentarer:

  1. Kommer att gå bra med blåsorna.
    Å ang din mamma säger jag bara KRAM!

    SvaraRadera
  2. Du ska se att blåsorna hinner växa till sig ordentligt till på måndag. Jag tycker att de växte mycket på bara ett fåtal dagar. Förstår så väl din saknad, på något konstigt sätt lär man sig att leva med sorgen fast man absolut inte trodde att det skulle gå.
    KRAM

    SvaraRadera