måndag 31 januari 2011

Försöka fortsätta vara ivf-blogg

Börjar det sjunka in att jag är gravid?
Nej, inte på långa vägar. Det positiva grav-testet ligger på köksbänken och varje gång jag ser det undrar jag vems det är...
Jag kommer väl så småningom fatta det, men jag tror att det kommer ta en lång stund.

Tankar som kommit upp i huvudet är också hur den här bloggen kommer utveckla sig nu när jag faktiskt är gravid. Tanken jag har nu är att jag ska försöka att bevara det som en ivf-blogg, men ett syfte att det faktiskt går att bli gravid även om man många gånger gett upp hoppet.
Naturligtvis kommer det inte bara vara "svävar på rosa moln"-inlägg utan även inlägg om oro för missfall, besvärliga symtom med mera. Trots att man länge längtat på att få bli gravid så måste man få klaga också.

Jag hoppas att ni som fortfarande kämpar inte känner "jaha, nu kan jag inte läsa hennes blogg då hon bara skriver om gravidrelaterade ämnen".
Jag vill absolut inte tappa er som läsare och jag kommer nu lägga ännu mer kraft på att peppa er som genomgår ivf-behandlingar. Ni kommer också lyckas!!

8 kommentarer:

  1. Jag läste precis den fantastiska nyheten! Stort grattis! åå vad roligt för er =)

    SvaraRadera
  2. Klart jag inte kommer att sluta läsa din blogg, nu är jag ju jättenyfiken på att få följa dig under nästa resa :)
    Kram å klapp på magen!

    SvaraRadera
  3. Mig blir du inte av med i första taget, kommer hänga kvar här så länge du skriver! :-) Ja, visst är det svårt att ta in att man äntligen lyckats? Jag har fortfarande inte fattat det och ändå går jag in i v.11 idag...
    Kram till dig och magen

    SvaraRadera
  4. Håller med föregående talare - nu är man ju nyfiken på hur graviditeten kommer att bli, och alla dina mamma känslor..
    Ska bli spännande att få följa med även på den resan, och du ger en annan ju hopp.. Nångång så kanske även jag sitter och skriver om hur det är att vara gravid.
    :]

    kram.

    SvaraRadera
  5. Men oh detta har jag missat.

    Ett STORT grattis =)=)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Camilla (Mirakel händer på FL)31 januari 2011 kl. 19:17

    Stort Grattis till er.
    Så kul att ni har lyckats med att få ett plus nu.

    Säger som dig. Ge inte upp, ni kommer att lyckas också som håller på.

    Vi hade ju gett upp, men så plusade vi spontant och nu är Lina lite mer än 7 månader.

    Grattis igen.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag har kommit in här på jakt efter en gravidblogg :) Tycker det är bra att du fortsätter att ha kvar ivf för det är viktigt att ofrivillig barnlöshet tas på allvar och uppmärksammas.

    Jag ska på ett tidigt VUL imorgon och om det visar vad det ska tar jag upp min "gamla" gravidblogg som jag skrev när jag väntade vår son.

    Det ska bli roligt att följa dig och stort GRATTIS!

    Varma hälsningar,
    Åsa

    SvaraRadera
  8. Jag är kvar här, och glädjas med dig, detta kan du vara säker på :-).
    Kramar

    SvaraRadera