onsdag 26 januari 2011

Ruvardag 10- En vit dag än så länge

Vill få slut på denna ovisshet - gravid?, inte gravid? gravid?, inte gravid?
Visst, det finns ju ett sätt - att testa. Då får jag svart på vit hur läget ligger, men jag tror att jag är för feg för att testa för tidigt. Jag får väl må skit psykiskt några dagar till...

Trots min dåliga nattsömn med vidriga drömmar blev dagen trots allt hyfsad. Den blev bättre efter att jag lättat på trycket med lite tårar inför två av mina stackars arbetskamrater...

Många toalettbesök har det blivit idag och varje gång är jag lika nervös. Men inget rött än!!! Tjohoo!!!

Ibland, korta stunder känner jag fortfarande värk, eller snarare kramp, i nedre delen av magen på höger sida. Vet inte vad det betyder -  begynnande mensvärk eller är det Dutt som åstadkommer värken?

8 kommentarer:

  1. Hoppas att det är "Dutt", känns så :)

    Lycka till!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Åh jag hoppas verkligen att det går vägen denna gång.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du haft en vit tisdag! :-) Jag kände "mensvärk" nästan hela tiden och det gick ju bra (än så länge). Men varje ruvartid är ju tyvärr individuell så det är inte värt att jämföra symtom, även om jag själv använde google (till ingen nytta för jag blev inget klokare). Håller fortfarande tummarna stenhårt för att det ska vara Er tur nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Många fler vita dagar. Håller tummarna så jag vitnar!

    SvaraRadera
  5. Håller på att det är dutt!! Det måste det vara;)) Stor kram

    SvaraRadera
  6. Håller fortfarande alla tummar & tår, det här ska gå bra ska du se!!

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas det är Dutt! Det här med NSAIDs och subfertilitet hade jag ingen aning om. Under utbildningen har vi bara fått information om att man inte ska ta NSAIDs under tredje trimestern (pga risk tidig slutning ductus arteriosus). Men så fick jag tips om den där artikeln i aftonbladet och började söka artiklar. Det fanns inte många studier, och den jag refererade till handlade ju om patienter med artrit och som stod på mycket NSAID-behandling. Vilka slutsatser man kan dra av det vet jag inte, men det verkar klokt att undvika det. Dock är effekten reversibel, vad jag förstår.

    SvaraRadera
  8. Hoppas hoppas att det blir positivt på stickan! ♥

    SvaraRadera