tisdag 18 januari 2011

Trädgårdsplanering

Det är inte så långt kvar till flyttlasset går - 70 dagar.

Med en trädgård på 1643 kvadratmeter så har jag många idéer och tankar om vad som ska ske där. Redan nu är trädgården fin, men det jag vill ha är en trädgårdsland där vi kan odla grönsaker, ett japanskt prydnadskörsbärsträd och en magnolia. Vad jag kan komma på nu...

Det som finns i trädgården nu är jasmin, klematis, syren, trollhassel, ett antal fruktträd (vet inte vad),  pion, rhodedendron, kaprifol, rabarber och hallonbuskar. Så det är ju faktiskt inte helt tomt i trädgården precis...

Snart är det väl bokrea så då kanske det finns några billiga trädgårdsböcker att köpa. Jag känner mig som en amatör när det gäller beskärning, gödning och gräsklippning.

5 kommentarer:

  1. Jag älskar min trädgård - den har "lagat mig" många gånger!

    Hör av dig om du behöver boktips eller sen beskärningstips ;)

    Håller tummarna för att akupunkturen kommer vara väl värd varenda krona!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nenne: Ska tänka på dig när jag letar efter bra trädgårdsböcker!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt det låter! Jag älskar att greja i min trädgård, hade doxk önskat att den vore lite större. Det låter som att ni kommer att flytta till en underbar trädgård =)

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig! Vill ha liknande växter i vår trädgård.
    När vi flyttade till nytt ställe köpte min man "Vår trädgårdsbok". Den är kanonbra med många tips, råd och inspiration. Den har gett mig många nya uppslag och idéer.

    Kram :o)

    SvaraRadera
  5. WildaMatilda: Tack för boktipset. Den boken ska jag kolla upp.

    SvaraRadera