fredag 13 maj 2011

Borta

Mitt värsta blogginlägg jag skrivit någonsin är försvunnet efter att Blogger idag haft stora problem. Enligt Blogger ska inläggen komma tillbaka. Inlägget kan jag ju naturligtvis skriva igen men alla 75 fina kommentarer jag fick igår saknar jag. Jag vill säga TACK till er alla som kommenterade inlägget samt alla ni som på era egna blogg uppmärksammade vårt öde. Ni är guld värda. Det ska ni veta.

För er som inte var inne och läste igår tar jag en snabbresumé:

Var på Rul igår och de hittade grava missbildningar på hjärnan. Alldeles för mycket vätska och för lite hjärna finns i skallen Så kallad vattenskalle. Detta gör att hjärnan inte har och kan utveckla sig. Bebisen kommer inte klara ett liv utanför livmodern, vilket gjorde att vi igår tillsammans med läkare och kurator fick ta det helt galna beslutet att avbryta graviditeten. Eftersom de fria abortveckorna är över var man tvungen att ansöka hos Socialstyrelsen. Idag har vi fått medgivande därifrån om abort. Så planen är att i morgon åka till gynavdelningen för att få tre tabletter som påbörjar aborten och sedan på måndag ska vi till förlossningen för att "fullborda" det hela.
Detta känns helt jävla vansinnigt. 


Idag har jag gått in i en ny vecka (19+0), men nu känns ju det naturligtvis bara jobbigt. Jag trodde man kunde vara lugn efter att man klarat av 12 veckor.
Under dagen idag har vi försökt att sysselsätta oss så gått det går. Ena stunden gråter man och andra stunden är man någorlunda stark. 
Har nu precis haft besök av några vänner som hade med sin lite mat. Tack så hjärtligt för det.

51 kommentarer:

  1. Många kramar till er (igen)!
    Tänker på er.

    SvaraRadera
  2. Sänder hjärtemånga kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Jag lider så med er. Det är så overkligt! Trots att jag inte känner er så är man berörd rakt in i hjärtat. Samtidigt känner man sig så hjälplös!

    Vi har precis som er haft en krokigare väg för att bli gravida och idag har jag burit en extra tacksamhet över det lilla liv jag själv bär som gav oss den glädjen ett RUL ska göra för några veckor sedan. Kanske just därför jag är extra berörd av ert öde. Det kunde varit vi för några veckor sedan.

    Det är sådana hemska utmaningar som livet sätter en inför och det går inte föreställa sig. Jag tänker mycket på er och jag hoppas ni kan finna styrka i varandra.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Mina tankar är hos er. Jag beklagar verkligen.

    Varma kramar!

    SvaraRadera
  5. Stor kram och så hemskt att ni ska råka ut för detta.
    Kram från en annan IVF-are.

    SvaraRadera
  6. Det är ju helt fruktansvärt vad ni måste gå igenom. Som läsare känner jag mig chockad och berörd av ert öde. Jag skickar massor med styrkekramar till er. Hoppas att det går smidigt på måndag och att ni får en fin stund med bebisen innan ni skiljs åt.

    SvaraRadera
  7. Vet inte vad jag ska skriva... Stor kram till er båda. Så orättvist!

    SvaraRadera
  8. Åhhh! Kramar om igen! Det är INTE rättvist!!!

    SvaraRadera
  9. Nej, vad hemskt! Tänker på er! KRAM

    SvaraRadera
  10. Du måste ha slagit kommentarsrekord i alla fall. Tänker på er.

    SvaraRadera
  11. Åh vad ni finns i mina tankar....
    hela tiden!!!

    Jag är så obeskrivligt ledsen.

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  12. Mitt hjärta gråter för er. Så fruktansvärt orättvist livet kan vara.
    Från Hanna- en trogen följare av bloggen och ivf.are.

    SvaraRadera
  13. Jag är hemskt ledsen :-( Stackars er som måste gå igenom det här fruktansvärda. Tänker på er!

    Kramar i massor.

    SvaraRadera
  14. Kramar bara om helt enkelt.

    SvaraRadera
  15. Man kan aldrig vara lugn, tyvärr. Låt känslorna komma, de måste komma ut, vara arg om det känns så, gråt om du känner tårarna kommer och skratta om det blir så. Alla känslor är normala och tillåtna i en sådan svår situation.
    Ni är i mina tankar, jag vet hur jobbigt det är som ni går igenom!
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  16. Har verkligen tänkt på er idag, och är ff chockad över det grymma som hänt.
    Många kramar idag med

    SvaraRadera
  17. Åh, kära du! Ni är så starka! Och jag tänker fortfarande på det fruktansvärda som drabbat er. Även över min dag har det varit ett mörker. Ta hand om er!

    SvaraRadera
  18. Jag finner inga ord. Så vidrigt sorgligt. Jag gråter med er. Ta hand om varandra.

    SvaraRadera
  19. Det finns inga ord.
    - All min omtanke.

    SvaraRadera
  20. Vet inte vad jag skall säga.... Skickar styrkekramar och tänker på er!

    SvaraRadera
  21. Neej, fy vad ledsen jag blir för er skull. Har ju följt dig, inte hela vägen, men i vart fall från plusset och glatts med er. Jag blev alldeles tyst då jag läste ditt inlägg. Tänker på er och det svåra ni nu går igenom. Kram

    SvaraRadera
  22. Jag kan inte fatta att det är sant!!! Jag är så otroligt ledsen för er skull. Att livet var orättvist visste jag, men att utsätta kämpande människor för ett sådant missöde som ni nu tvingas genomleva är såå grymt!! Ingen borde behöva gå igenom ett sådant lidande. Jag har tänkt på dig hela dagen och önskat att jag kunde göra något för dig! Jag gör det jag kan göra skicka dig massa med värme och kramar!!

    SvaraRadera
  23. Gråter med er, det är så fruktansvärt..
    Stora kramar, tänker på er

    SvaraRadera
  24. Man finner inga ord :(
    Ta hand om varandra och tillåt er att gråta, vara arga, vara förkrossade och släpp ut alla känslor som kommer upp.

    SvaraRadera
  25. Har suttit flera gånger och dragit fingrarna över tangenterna och försökt hitta ord..
    Ni finns i mina tankar och jag sörjer med er.

    SvaraRadera
  26. Det finns inga ord att trösta med. Men jag vill att du ska veta att jag är oerhört SKITJÄVLALEDSEN för er skull. :´( Ta hand om varandra. Kram.

    SvaraRadera
  27. Det är så ofattbart hemskt. Hoppas och tror att ni kan ta er igenom det här tillsammans. Önskar jag kunde göra någonting för att hjälpa till.
    Stora varma kramar från mig och E!

    SvaraRadera
  28. Så fruktansvärt. Att livet saknar någon som helst känsla för rättvisa. Att kämpa och längta är ett straff i dig men dettaär ännu värre. Många varma styrkekramar från en annan kämpare.

    SvaraRadera
  29. Har tänkt så mycket på dig/er idag. Det känns så hemskt och så fruktansvärt orättvist!!
    Ni finns i mina tankar hela helgen.

    Många kramar

    SvaraRadera
  30. Tänker på er...
    Massa styrke kramar!

    SvaraRadera
  31. Vi känner med er och skickar många varma kramar. Ingen skulle behöva gå igenom det här, men allra minst ni som kämpat så!

    Tänker på er!

    SvaraRadera
  32. Jag saknar ord, så fruktansvärt orättvist... Många tankar i natten till er

    SvaraRadera
  33. Det finns inga ord för vad ni går igenom nu.

    Missade inlägget igår. Men nu när jag läser detta blir jag och stel som en pinne.

    Tårarna bränner bakom min ögonlock. Sitter på jobbet och bara stirrar.

    Har följt er så länge jag kan minnas.

    VARFÖR SKA DETTA HÄNDA ER???
    FY FAN!
    Det finns ingen rättvisa här i världen.

    Kramar till er.

    SvaraRadera
  34. Har tänkt mycket på er den senaste dagen. Så orättvist!! Finns nog inga ord som kan trösta men skickar en stor kram!

    SvaraRadera
  35. Det gör ofattbart ont att läsa vad som hänt Er. Så oerhört ledsen för Er skull.
    Mina tankar hos dig, rara fina Längtan.
    Kram J

    SvaraRadera
  36. Tänker på er o ledsen för er skull!

    SvaraRadera
  37. Fan så orättvist. Massor med kramar till er.

    SvaraRadera
  38. Det finns inget jag kan säga som får er att må bättre...Vill ändå visa mitt stöd genom att säga, att jag är oerhört ledsen för er skull.

    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  39. jag känner inte er men hamnade av en slump på din blogg just den dagen du hade fått ett plus, läste eran historia och kände att jag bara blev så glad för eran skull så sedan dess har jag följt din blogg... det känns ju sååå orättvst att detta ska drabba er efter allt ni haft.
    för tre år sedan hända samma sak för en nära vän till mig, de fick också avbryta graviditeten eftersom barnet hade stora hjärnskador efter också ha gjort ivf, 1,5 år senare fick de en frisk liten flicka med ivf igen och jag kan bara hoppas av hela mitt hjärta att det även blir så för er... massa styrka till er!!!

    SvaraRadera
  40. Återigen skriver jag ord utan att veta vad jag ska säga. Ni finns i mina tankar dessa dagar, du och sambon och Dutt. Det är så förfärligt och så oerhört och jag hoppas om styrka att överleva och sörja det ni måste klara.

    SvaraRadera
  41. åhh herre gud vad HEMSKT...LIDER MED ER !!TÅRARNA bara rinner & rinner när jag läser....så j-la ORÄTTVISST !!!
    Finns inga ord som kan trösta el hjälpa!!!
    men är med er i tankarna & skickar massa TRÖSTANDE STYRKE KRAMAR till er <3

    SvaraRadera
  42. Hittade dig då Tonci skrivit ett inlägg. Har inte läst din blogg förut

    Varmaste tankar till er.
    Det är så ofattbart att det händer.
    Jag beklagar verkligen.

    Kramar

    SvaraRadera
  43. Sprang på din blogg på en annan sida! Lider verkligen med er! MÅNGA kramar

    SvaraRadera
  44. Vet att det finns ord som hjälper men ni finns i mina tankar o ja bölar som ett litet barn just nu...
    tusen miljoner kramar o många varma tankar

    SvaraRadera
  45. Jag har aldrig läst din blogg innan, men jag följer en del andra ivf bloggar då jag själv är mitt uppe i det. Nästan alla skrev och beklagade era råkiga nyheter. Fy vad det är orättvist!!!! Jag tänker så på er! Ta hand om varandra och gråt ut för allt vad ni kan! Tror det är bra för att rensa systemet! Skickar en varm stor kram!

    SvaraRadera
  46. Jag är så otroligt ledsen för er skull! Sådant här skall inte hända. Det finns inga ord...

    många kramar

    SvaraRadera
  47. Många kramar, om igen!! Tänker på dig och önskar jag kunde göra något för att ta bort din smärta. Livet är så jävla grymt och orättvist!!

    SvaraRadera
  48. Tårar trillar för min kind... När ska lyckan bli din?! Kramar om!

    Nhea

    SvaraRadera
  49. Livet är jävligt ibland. Mig hjälpte det att bli ateist, så det åtminstone var en olyckligt slump det onda som hände....
    Sambons bror med fru fick abortera sitt första barn, p.g.a. närmast obefintlig storhjärna, men har nu 2 friska barn (inte IVF dock,utan Pergo) om det är någon tröst.
    KRAM!

    SvaraRadera
  50. Finner inte ord, men tårarna rinner nerför mina kinder när jag läser det fruktansvärda som har hänt. Så orättvist. Hoppas ni ska finna styrka i varandra i denna svåra stund.

    Kramar i mängder, H

    SvaraRadera
  51. Finns inga ord, så orättvist!
    Skickar miljoner utav kramar till er båda!!
    Tänker på er!

    SvaraRadera