fredag 27 maj 2011

Har känslorna utanför kroppen

I förmiddags kollade jag in min garderob för att se vad jag ska ha för kläder dels på Dutts begravning på tisdag och dels på bröllop nästa lördag och 40årskalas nästa söndag. Begravningskläderna var ganska lätt att hitta. Det blir en kjol och blus. På festligheterna nästa helg ville jag ha klänning och jag provade de klänningar jag hade i garderoben och alla är ju för små. Jag har väl tyvärr något eller några gravid- och ivfkilo på kroppen så ingen av de tänkta klänningarna satt som jag ville.

Beslutet blev att jag måste handla en klänning och jag ville göra det så fort som möjligt, eftersom jag tror att jag inte har någon större lust att göra det dagarna efter begravningen. Just nu känner jag mig inte bekväm att gå i affärer men jag kände att jag var tvungen att göra det idag.

När jag har haft min "modevisning" ska jag ta på mig mina jeans och då brakar allt. Jag får inte upp blixtlåset i gylfen då själva lilla handtaget man drar i fastnat. Detta gör att jag sätter mig på sängen och stortjuter. Snacka om att jag  just nu har nära till känslorna. Gråta för att man inte får upp byxorna. Det är ju löjligt. Jag sitter där  på sängen till mannen kommer tillbaka från duschen.

Hela min kropp är full av känslor just nu. Frågan är vad som utlöser nästa gråtattack... 

7 kommentarer:

  1. Kram till dig! Att gråta är skönt, så låt det komma när det kommer!!


    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Låt tårarna komma bara.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Kan inte i min värsta mardröm föreställa mig vad ni går igenom. Sänder massa styrkekramar.

    SvaraRadera
  4. Det är inte löjligt utan helt normalt. Jag har reagerat på samma sätt, med mycket lindrigare bakomliggande orsaker.

    SvaraRadera
  5. Det är helt naturligt att det är mycket känslor. Sedan hur man visar det kan vara olika. Kram

    SvaraRadera
  6. Tycker det låter helt sunt! Gråt du när du minst och mest behöver det!

    Hoppas shoppingen går bra! Annars finns ju nätshopping!

    KRAM NHEA

    SvaraRadera