torsdag 26 maj 2011

Hur absurt kan det bli?

Idag klev vi in på blomaffären som kvinnan från begravningsbyrån rekommenderat för att beställa en dekoration till Dutts kista.
Kvinnan som jobbade plockade fram ett litet häfte med bilder på förslag. På en av bilderna var det en liten minikista med en dekoration på. Så fort jag såg den stockade det sig i halsen och jag kunde inte prata normalt. Hon undrade vad vi hade tänkt oss och både jag och M blev tysta. Vi hade inte tänkt någonting. Hon var förstående och plockade fram ett förslag så nu blir kistdekorationen i vitt och blått. Nästa fråga var om vi ville ha några band med text i dekorationen. Återigen blev vi tysta och jag kände att jag knappt kunde forma några ord. Vi fick till slut fram att vi ville ha band, men att vi ville tänka på vad det ska stå.

Herregud, vad ska det stå på banden? Allt känns så fjuttigt. Skulle vilja spraymåla hela kapellet vi ska vara i med VARFÖR???, men det kanske inte socialt accepterat...

Vi fick till på måndag på oss att komma på något "bra" att skriva. Vi får väl googla lite eller har ni några bra förslag??

Såna här beslut ska ingen behöva ta!

11 kommentarer:

  1. Igår, idag, imorgon - föralltid älskad.. Vila i frid du underbara!

    SvaraRadera
  2. Ååå, fina ni! Önskar så att ni ska slippa välja kistdekorationer och sådana saker.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Min spontana reaktion är - varför inte "varför?" - för det är ju precis det ni känner. Jag tycker absolut inte att det är fel på något sätt.

    Kanske kommer ni på något annat eller något mer under helgen, men vad kan man ens skriva för ord i det ni är i?! Jag skulle ha jättesvårt, men andra kanske kan hjälpa bättre.

    Många, många kramar till er!

    SvaraRadera
  4. Håller med ahns, skriv det ni känner. Vill ni inte skriva "varför?" så skriv all kärlek ni känner för Dutt.
    Han finns ju med er i hjärtat och det försvinner inte. Känn efter i hjärtat.
    Förslag från mig:
    "En liten Dutt men livets allt"

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Varför går ju absolut! Det säger ju mycket! Annars tycker jag att de förslag du fått ovan är mycket fina!'

    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  6. Första förslaget var otroligt fint!

    SvaraRadera
  7. Urs ja hemskt att ni ska behöva gå igenom det här!
    Kanske: Du är föralltid älskad, du blir aldrig glömd, varför fick du inte stanna hos mamma och pappa.
    Fy f*an vad svårt. Förstår att det är skit jobbigt för er. Tänker på er massor. Man ska inte behöva gå igenom det här. Fina underbara människor! <3

    SvaraRadera
  8. Så länge du inte spraymålar kapellet är varför en skriande klar fråga... (jag undrade om jag möjligen kunde få fortsätta planera min sons födelse om jag nu kunde göra "som jag ville" - och sett i det ljuset är nog spraymålningen mer socialt acceptabel)

    Om du tycker om sången kan du tex välja "Inte ett enda barn fick förgäves liv någon gång"

    Jag kommer att avsluta urnsättningen nästa fredag med orden "God natt, min skatt" vilket väl också borde vara möjligt att skriva...

    SvaraRadera
  9. Ett tips är: Älskade Dutt vi ses i Nangijala

    SvaraRadera
  10. När jag skulle begrava min dotter som gick bort efter att bara levt i 2 timmar så skrev jag "God natt min skatt, vi ses igen."

    Massor av tröstande kramar till er.

    SvaraRadera
  11. Tack för era förslag. Vi har inte bestämt oss än vad som ska stå på banden. Vi måste dock ta ett beslut i helgen.

    SvaraRadera