tisdag 2 mars 2010

Fuck you

Skulle idag ha vad jag trodde var ett lönesamtal med vd:n. Började bli lite fundersam när även verksamhetschefen skulle vara med.
Det vdn ville förmedla vara att eftersom jag haft mycket frånvaro och då av naturliga skäl inte hunnit med alla de uppgifter som han har haft förhoppningar om att jag ska hinna, dra ner min tjänst till 50%. Min tjänst just nu är 80%.

Han frågar då vad jag tänker om det. "Jag kommer att söka annat jobb" säger jag då.

Han vet om mina förutsättningar med reumatisk sjukdom och min bebiskamp, men det känns som han skiter fullständigt i det, trots att han själv för några år sedan själv var i ivf-cirkusen.

Gick från mötet med tårar i ögonen och var nära att börja tjuta på bussen hem.

När jag kom hem och berättade för mannen var hans första kommentar "50%, det kan man ju inte leva på". Efter en stund sitter han och letar efter lediga jobb åt mig på Platsbanken.

I morgon tar jag kontakt med facket för att höra deras åsikt.

Fuck you, jävla privata företag som skulle vara så jävla bra.

4 kommentarer:

  1. FY FAAN!
    Det är verkligen otroligt hur privatföretag beter sig!
    När lilla fröken Ms pappa gjorde klart för sin arbetsgivare att han tänkte vara föräldraledig i några månader; sa de upp honom :-o
    Han har tack och lov annat jobb idag, men tyvärr fortfarande en liten firma utan facklig anslutning :-(

    Bra att din reaktion är mer ILSKA än uppgivenhet. Ilskan driver bättre!
    Men det var inte riktigt det här du behövde nu :-(
    Kram!

    SvaraRadera
  2. "...vad tänker du om det..."
    Vilken PUCKOfråga!
    Han verkar vara på samma nivå i intelligens och social kompetens som Yodas pappa.

    Hoppas att du hittar ett nytt jobb snart, så står de där med rumpan bar. He he!
    Och bussa facket på dem.

    SvaraRadera
  3. Japp, jag ska bussa facket på dom!! har redan ringt och pratat med dom.

    SvaraRadera
  4. Det låter helt otroligt att man får göra så. Hoppas att de blir skadeståndsskyldiga i alla fall. Lycka till!

    SvaraRadera