onsdag 18 december 2013

Från ett arbete till ett annat

Snart är det dags för mig att återgå till mitt arbete. I snart ett år har Olle varit min arbetsgivare, men från och med den 7 januari så blir det min man som får ta den uppgiften.

En anonym läsare undrade när Olle ska börja förskola och det blir i augusti nästa år. Mannen kommer vara pappaledig på heltid från årsskiftet fram till inskolningen som blir någon gång i augusti.

Det känns lite konstigt att jag snart ska tillbaka och jobba. Jag har inte jobbat sedan augusti förra året då jag blev sjukskriven. Det kommer säkert gå bra, men det kommer säkert vara lite ovant i början. Förhoppningsvis får jag vara på toaletten i fred, vilket det är lite si och så med här här ;-)


Ikväll har vi barnvakt!! Mannen och jag ska utnyttja en födelsedagspresent som jag fick när jag fyllde i september. Vi ska på konsert med Håkan Hellström. Det blir några timmar egentid, vilket vi inte är bortskämda med.

Idag var vi i väg och handlade lite mat på Ica och när jag står där i mina tankar så säger någon hej. Det är "vår" barnmorska från förlossningen! Kul att hon känner igen mig, kommer ihåg mitt namn och minns vad Olle heter. Härligt med sådana människor. Det har ju trots allt gått ett år sedan vi var på förlossningen och hon måste ha träffat många patienter sedan dess.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni har haft en mysig julafton och några fler avkopplande dar tillsammans!
    Hanna

    SvaraRadera