fredag 7 maj 2010

Är du aldrig på jobbet?

Har den här veckan börjat jobba igen efter två veckors sjukskrivning efter min blödning.
Jobbar inom rehabilitering inom äldreomsorgen så det är en hel del vårdpersonal som jag träffar.
Under hela den här veckan har jag fått frågor som "Det var länge sen jag såg dig", "Vilka dagar är du här egentligen?" "Jag jobbar heltid och jag har inte sett dig på länge".

Mitt standardsvar har varit "Jag har varit sjukskriven i två veckor". Följdfrågan från vårdpersonalen har ju naturligtvis varit varför jag varit borta. Tycker inte att dom har med det att göra, men för att slippa spydiga kommentarer har jag för vissa berättat som det är. Då har de genast blivit mer förstående, men som en person sa idag "varför har inte chefen meddelat via mejl att du varit borta så skulle vi inte behöva fundera varför du inte kommer till avdelningen".
Ja, det kan man ju verkligen undra. Hon visste på tisdagen för två veckor sedan att jag skulle bli borta ett tag. Skickade den frågan till chefen, via mejl. Har dock inte fått något svar...

Jag tycker inte jag ska behöva berätta för 60 personal vad jag har gått igenom de senaste veckorna, utan vill bara lägga det bakom mig och ta nya tag.

Nu är det i alla fall helg och det är otroligt skönt eftersom jag känner att jag fortfarande inte har fått tillbaka alla mina krafter.

2 kommentarer:

  1. Starkt att berätta som det är!

    SvaraRadera
  2. Hej Tjejen! Tack för din kommentar, och välkommen till mig. ;)

    Jag hoppas det är er tur att få ett plus i augusti!

    Kram

    SvaraRadera