tisdag 26 mars 2013

3 månader

Idag är vår lilla kille tre månader. Han är dock inte så liten längre... Vi var på Bvc idag och nu är han 60 cm lång och väger 5980 gram. Inte konstigt att jag tycker han är tung att bära på ibland...
Dessutom fick han sin 3-månadersvaccination idag. när han fick sputorna så skrika han kort men intensivt, men nu på eftermiddagen och kvällen sover han hela tiden. Dock en väldigt orolig sömn med mycket skrik emellanåt så jag antar att det är lite biverkningar. Hoppas på att det är snabbt övergående.

På vägen hem från Bvc postade vi dopinbjudningarna så speciellt utvalda ha post att vänta i morgon förhoppningsvis!

Annars rullar dagarna på. Jag känner att jag återigen är sämre i min reumatiska sjukdom. På nätterna har jag feber (i natt 38,0) och huvudvärk. Jag ska på läkarbesök hos min läkare på torsdag så får jag ta upp detta. Jag vill ju må så bra som det bara går så att jag har ork att ta hand om och njuta av vårt underverk.

Igår var vi och besökt mitt jobb och Olle blev naturligtvis uttittad ;-) Senast jag var på jobbet var samma dag som vattnet sedan gick på kvällen. Då var jag där för att plocka undan på mitt kontor och nu kunde jag äntligen visa upp underverket! Alla på jobbet vet om vår kamp så alla var jätteglada när vi träffades igår.

På torsdag ska mannen få fira sin födelsedag som förälder till ett levande barn för första gången!! Vi får se vad Olle lyckats köpa för något till sin pappa.

3 kommentarer:

  1. Jag bor i Linköping och ska göra IVF. Jag undrar hur du gick tillväga när du bodde här? Får man några gratisförsök på sjukhuset här? Har ni provat någon privat klinik? Berätta gärna hur ni gick tillväga då vi bor nära varandra. Lycka till med eran fina efterlängtade son.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inom landstinget i Östergötland får man göra två försök som bekostas av landstinget. Ta kontakt med Rmc på sjukhuset för att veta mera.
      När vi misslyckades med våra två "gratisförsök" gick vi vidare till Fertilitetscentrum i Göteborg.Där har vi gjort fem behandlingar. Då har vi haft kontakt med Karolinakliniken i Linköping som gjort alla undersökningar och sedan har vi åkt till Göteborg för äggplock och återföring.

      Vill du veta mera kan du mejla mig på langtantillbarn@gmail.com

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen, pappa, (som jag inte vet namnet på)! Det är mysigt att bli uppvaktad på morgonen av hela familjen :) Så har ni förhoppningsvis som de flesta massa sköna lediga dagar nu. Glad Påsk till er och alla andra här!
    Kram Hanna

    SvaraRadera