onsdag 12 december 2012

På förlossningen

I ilfart åkte vi igår kväll till förlossningen då jag misstänkte att jag börjat läcka fostervatten.
Och så var alltså fallet och läcka är inte egentligen rätt ord, utan det rätta orden är att vattnet gått.
Så just nu är jag kvar på förlossningen med ordination att enbart ligga. Jag har fått antibiotika då jag tydligen fått en infektion som gjort att vattnet gått.
Pojken mår bra, men nu följer en orolig tid.
Hoppas på era tummar!
Vet inte hur ofta jag kommer att ha möjlighet att blogga nu.

53 kommentarer:

  1. Oj. Håller tummarna för att allt går bra. Ta det riktigt lugnt nu. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Oj! Håller tummarna för er att infektionen ger med sig så snabbt som möjligt och önskar lycka till om pojken bestämmer sig för att komma ut till er!

    SvaraRadera
  3. Tänker på er och håller alla tummar och tår jag kommer åt!!!!
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  4. Oj oj, nu håller jag alla tummar och tår och skickar lyckönskningar så mycket det bara går!

    SvaraRadera
  5. Oj! Nu håller vi alla våra tummar och katternas tassar för att allt går bra. Skönt att höra att lilleman mår bra i alla fall. Hoppas infektionen ger sig snabbt och att lilleman stannar i magen flera veckor till. Ta hand om varandra. Kramar

    SvaraRadera
  6. Även här hålls tummarna hårt att allt går bra.

    SvaraRadera
  7. Tummarna hålls superhårt!!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Du har mina tummar och tår!

    Mvh,
    Pia

    SvaraRadera
  9. Självklart håller jag tummarna.

    SvaraRadera
  10. Oj! Hoppas allt går bra! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  11. Tänker på er!

    Kanske en ivrig liten kille som bor därinne... :)

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Det kommer gå bra, ni är på rätt ställe! Tänk att inom en snar framtid dyker storken upp hos er, vad underbart! Lycka till!

    SvaraRadera
  13. Tänker på er och hoppas att allt går fint, oavsett om lilleman bestämmer sig för att komma nu eller om han väljer att stanna kvar ytterligare några veckor i magen.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  14. Caaarroo mamma till Alvin!12 december 2012 kl. 09:49

    Håller alla tummar jag har! <3

    SvaraRadera
  15. Hoppas och ber att allt ska gå bra för er! Massa kramar

    SvaraRadera
  16. Håller tummarna stenhårt och skickar stora styrkekramar till er!!

    SvaraRadera
  17. Det verkar bli 2012-barn för er också. Det kommer att gå superbra vännen! Små bebisar är jättesöta :-)
    Lycka till och skriv så ofta du orkar!
    Många kramar från oss!!

    SvaraRadera
  18. Oj, vilken surprise. Det blir kanske en liten 2012:a då. Ni är ju på rätt ställe nu och er lilla pojke är stor nog att klara sig ute så försök att inte oroa dig för mycket. Lättare sagt än gjort, jag vet men ändå. Tummar och tår såklart.

    SvaraRadera
  19. Förstår att det måste kännas overkligt och nervöst men ni har ju gått så pass långt nu så lillkillen skulle klara av att komma ut också. Tänker på er och hoppas allt går bra.

    Kram

    SvaraRadera
  20. Tänker på er! Håller alla tummar jag har!!

    SvaraRadera
  21. Många tankar och lycka till från en som följer dig dagligen men inte kommenterar så ofta,
    / Maria i Malmö

    SvaraRadera
  22. Ojoj! Lycka till! Om det är gbs infektion må du se till att lillen behandlas när han kommer ut! Kram

    SvaraRadera
  23. Håller mina tummar så att de blir blå. Hela familjen finns i mina tankar. Hoppas att sjukvården tar väl hand om er.

    SvaraRadera
  24. Håller tummarna! Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  25. Lycka till! Tänker på er! Kram Charlotta

    SvaraRadera
  26. Håller tummarna såklart. Allt ska gå bra.

    SvaraRadera
  27. Holder tummarna... tænker på jer.

    SvaraRadera
  28. håller tummarna och tår!!

    //Emelie

    SvaraRadera
  29. Allt kommer gå bra, ni är i trygga händer..
    Tänker på er, kram Ida

    SvaraRadera
  30. Kommer säkert gå bra!! en väninna till mig fick vatten avgång runt vecka tjugio, men bebis föddes inte förrän vecka trettio...Så det är ju inte säkert det blir en bebis i år!!!
    hoppas ni mår bra och att allt ordnar sig!

    SvaraRadera
  31. Håller givetvis tummarna att allt går bra för er..Kram

    SvaraRadera
  32. stort lycka till!!!

    SvaraRadera
  33. Håller alla tummar för att det går bra med allt!!! Kram

    SvaraRadera
  34. Ojojoj här händer det grejer! Det kommer gå så bra vännen! Tummarna hålls stenhårt det vet du <3
    Snart ska du bli mamma!

    Kram i massor <3<3<3
    C

    SvaraRadera
  35. Klart jag håller alla tummar jag har.
    Skönt för dig nu är du under övervakning.
    Ewa

    SvaraRadera
  36. No voi Shit vad skrämmande ju, men du är ju i trygga händer garanterat. Du är ju ändå i vecka 32+ så med dagens neo vård så fixar eran grabb det. För pojken måste väl ut efter ett antal timmar efter vattenavgång eller??

    All lycka nu och hoppas innerligen att allting går bra för er.

    SvaraRadera
  37. Oj så dramatiskt. Hoppas han vill stanna där inne lite längre men kommer han nu är det ju ingen fara som väl är! Hoppas du orkar uppdatera :-)

    SvaraRadera
  38. Håller tummarna hårt att allt ska gå bra!!

    SvaraRadera
  39. Håller både tummar och stortår!

    SvaraRadera
  40. Håller tummarna att allt går bra! Ta hand om er <3

    SvaraRadera
  41. Mitt barn föddes i vecka 33 också troligtvis pga en infektion (som gjorde att vattnet gick). Man blir orolig men barnen är i princip färdigutvecklade och behöver bara lite extra hjälp. Det ska gå bra plus läs inte på internet utan prata med läkarna istället! Stort lycka till!

    SvaraRadera
  42. Men guud! Stort lycka till, allt kommer säkert att gå jättebra och snart har ni er lille son hos er...
    /Jenny, migochmittliv.wordpress.com

    SvaraRadera
  43. Men oj, vilken chock jag fick när jag gick in här och läste. Tänker på er massor och önskar er all lycka till! Snart har ni kanske ert mirakel hos er.
    Kram

    SvaraRadera
  44. Oj! håller såklart alla tummar. En kollega till mig fick sin son i vecka 32 och allt gick hur bra som helst. Idag är han en pigg och glad tvååring. Jag vet att det kommer gå lika bra för er!
    LYCKA TILL! och VILA!

    SvaraRadera
  45. OMG! Håller alla tummar och tår jag har! Fasen nu blev jag orolig för egendel också. Åh tänker på er. Stora kramar

    SvaraRadera
  46. Lycko önskningar till er <3

    SvaraRadera
  47. Håller tummarna och hoppas på att han har kommit nästa gång du skriver. Lycka till. Kram

    SvaraRadera
  48. Håller tummar och tår hårt. Hoppad sonen vill stanna kvar ett tag till. Massa styrka sänder jag er. Kram

    SvaraRadera
  49. Oj, nu läser jag vad hänt. Jag håller tummarna hårt för er, allt kommer att gå bra!!!
    Kramar

    SvaraRadera