tisdag 18 december 2012

Vecka 34 (33+0)

Ikväll "firar" vi en vecka på förlossningen, utan att någonting har hänt.
Vid dagens ultraljud såg vi en välväxt pojke som beräknas väga 2,2 kg. Något större än normalkurvan, men inte lika mycket som förut. Det är heller ingen som helst tvekan om att det är en pojke då han stolt visade upp sina intima delar :-) Dessutom hade han dessutom en hel del vatten att simma i, så trots att jag ständigt läcker så slipper han torrsim! Han verkar trivas där han är och jag börjar tro att vi kommer få vänta ett tag till på hans ankomst... Om två veckor (1 januari) blir det igångsättning om han inte vill ut före dess.

Ctg-kurvorna är fortfarande bra. På en halvtimmes kurva brukar jag ha en sammandragning som jag knappt skulle känt av om jag inte hade sett siffrorna på maskinen. Fortfarande är det bara att vänta och se helt enkelt.

Igår skrev jag om gissningstävling om när han behagar komma till oss och än så länge ser era gissningar ut så här:
Kom gärna med fler gissningar!

Caroline - 21 december
Lillpyret och jag - 23 december
herr och fru H - 24 december
maria - 24 december
Tonci - Till jul
John - 26 december
Sara - 31 december
Vemvet - 1 januari
Esther - 1 januari
Diddi - 1 januari
Fotograf Laila Villebeck -  3 januari

37 kommentarer:

  1. För mig har alltid den 23:dje december varit årets bästa dag så jag hoppas att han kommer då.

    SvaraRadera
  2. 21:a december är ett viktigt datum och också ett turnummer därför gissaer jag 21:a.

    Mimmi

    SvaraRadera
  3. Jag tror på 1:a eller möjligtvis 2:a januari, lite beroende på hur det går med igångsättningen eller om det blir kejsarsnitt. Blir det igångsättning och vaginal födsel dröjer det nog till den 2:a, blir det kejsarsnitt tror jag på den 1:a då varken ni eller läkarna kan stilla sin nyfikenhet längre än så!Pojken verkar dock ha det så mysigt inne i magen så helt frivilligt tror jag inte han kommer varför jag tror han stannar året ut!

    SvaraRadera
  4. Blir det innan så blir det den 25:e :-)
    Men jag hoppas han kniper till den 1a
    Min först födde är född den 1:a Jan :-)
    Oavsett lyck till!

    SvaraRadera
  5. 27/12 tror jag er son kommer.

    SvaraRadera
  6. Hej! Undrar varför de sätter igång dig 1/1 (om inget hänt)? Varför väntar de inte tills det sätter igång av sig självt? Är det pga infektionsrisken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte svara helt och håller på din fråga, men antagligen vill de då inte vänta länge. Då har det gått tre veckor sedan vattnet gick och det kanske är så länge som dom väntar. Risk för infektion kan säkert också vara en del i det hela, men som sagt har jag inget ordentligt och tydligt svar till dig...

      Radera
  7. Tror du får den finaste julklapp någon kan få. En liten pojke på julafton.
    Lycka till Ewa

    SvaraRadera
  8. Jag gissar på min mammas födelsedag den 29 december =)

    SvaraRadera
  9. Jag gissar också på den 2 januari. Oavsett när han kommer så blir det ett helt underbart sätt av antingen avsluta eller börja ett år på. Det blir liksom bra, hur man än ser det. :-)

    SvaraRadera
  10. Jag tror 1/1 2013 och drar till med en tid på dygnet oxå 18.55 och han är verkligen välväxt, min lilla vägde 2,8 i v.41 när hon kom ut. Vägde 1,3 i v.31(enligt UL som kan ha en viss felmarginal) Det är så spännande för oss "utanför", hoppas dagarna går fort, sjukhus är rätt långtråkiga

    SvaraRadera
  11. Jag är den anonyma ovan men glömde mitt namn, KarroBarro

    SvaraRadera
  12. Jag gissar på att ni får en juldagsgosse! :-)

    SvaraRadera
  13. Hej! Jag tror stenhårt på att lilleman kommer ut den 27 december hihi. Lycka till!

    SvaraRadera
  14. Hej! Jag gissar 31 december. Min pojke kom 34+6 och det är du då så jag gissar det. Då vägde han 2540. Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Jag tror på den 25/12!
    Kikar in varje dag, kämpa vidare ni alla tre!
    Kram/ helen

    SvaraRadera
  16. Jag gissar på den 28 december. Ni finns i mina tankar!
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Skönt att allt ser bar ut!

    Jag gissar på 28:e dec

    SvaraRadera
  18. Jag gissar på den 22 dec! Lycka till!!! Kram )Anna

    SvaraRadera
  19. Jag gissar på den 27/12.
    Lycka till! Följer med spänning!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Jag tror också att det blir en liten juldagsgosse :)
    Skönt ändå att det har gått 1 vecka till.

    Stor kram
    Annette/Zicco

    SvaraRadera
  21. Skönt att han mår bra, hoppas ni har det så gott ni kan! Jag tror 25/12 p födsel!!! Hälsa maken! Kram

    SvaraRadera
  22. Jag tror han tittar ut dagen innan igångsättning :)

    SvaraRadera
  23. 27:e December tittar han ut :)
    Kramar <3!

    SvaraRadera
  24. gissar på 31 december, hoppas det går bra och lycka till när han än vill titta ut.
    sen måste jag fråga längtar du inte efter din egen säng, fy fan för sjukhus sängar innan graviditet efter och under...
    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den egna sängen är ju helt klart bäst, men den här sängen är över förväntan faktiskt, men visst får jag ont lite här och var. Kanske inte så konstigt eftersom jag tillbringar cirka 23 timmar per dygn i sängen.

      Radera
  25. Hoppas inte innan nyår! Tråkigt för grabben att fylla så sent på året! Bättre tidigt 2013. Tror 2/1 :-)

    SvaraRadera
  26. Tror på igångsättning den 1/1 men gossen föds först den 2/1 :-)

    SvaraRadera
  27. jag gissar på den tredje januari. det är min födelsedag och en bra dag att fylla år på. lycka till

    SvaraRadera
  28. jag gissar på den tredje januari. det är min födelsedag och en bra dag att fylla år på. lycka till

    SvaraRadera
  29. Jag tror att ert lilla underverk kommer 2 januari på morgonen :) Vad fantastiskt att ni nu är så nära. Snart är han här :D

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  30. Jag tror att lilleman kommer i början av året runt den 2 januari.

    SvaraRadera