tisdag 25 december 2012

Vecka 35 (34+0)


En ny vecka är påbörjad. Nu är det högst en vecka kvar tills det händer.
I natt trodde vi återigen att något skulle hända. Började få sammandragningar vid midnatt och med hjälp av värme och citodon kunde jag sova fram till klocka tre, men efter det gick det inte då sammandragningar gjorde allt för ont. Det förbereddes för att jag skulle flytta in i ett förlossingsrum, men efter ytterligare en stund så började värkarna att avta i styrka och i antal. Så även denna gång var det alltså falskt alarm.

Hela dagen idag har varit jätteseg. Sover mest, men det får väl vara så. Jag vill inte ha några falska alarm någon mera gång, utan antingen kommer värkarna och dom fortsätter hela vägen eller så väntar kroppen en vecka så att vi får en igångsättning.


Fler och fler dagar stryks.
21 december – Caroline, Mimmi
22 december - Anna
23 december - Lillpyret och jag, Lolle
24 december - herr och fru H, maria, Tonci, Ewa, Eva P, Carro
25 december – Mestis, Tingeling, Helen, Zicco, JaMa08, motvalls, Drutten och Jena
26 december – John
27 december – Millan, Emma, Jessica, evl
28 december – Denise, mammaTEA
29 december - Hannah, L,
30 december - Nenne
31 december – Sara, Anna, Hanna Bågling Källström, Anonym
1 januari – Vemvet, Esther, Diddi, Anny, Mestis, KarroBarro, Gos xtre
2 januari – Mitt liv som fru L, Anny, William valde oss, Livets underverk, Tudorienne, Therese GBG, Lena, Min fantasin -Cammie-troll, Rebecca, Gos xtre, Cecilia
3 januari - Fotograf Laila Villebeck, Anonym 2,
5 januari – Anna
16 januar – Jeane Quidote

15 kommentarer:

  1. Vad jobbigt det låter, men inte allt för ovanligt heller vad jag förstår. Jag hoppas verkligen för din skull att det kör igång på riktigt nästa gång!

    Jag gissar på att lillen kommer den 1 januari!

    Kram och God Fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Har ni bestamt med lakaren nu att det blir vaginal forlossning istallet for kejsarsnitt? Hoppas den lille behagar komma snart sa ni slipper vanta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer starta med vaginal förlossning. Sedan får vi se hur det utvecklar sig, precis som vilken förlossning som helst. Börjar pojken må dåligt eller att det blir kritiskt av någon annan sak får man överväga snitt.

      alla här på avdelningen känner oss väl nu och är väl medvetna om våra erfarenheter och våra tankar kring själva förlossningen.

      Radera
  3. Blä vad jobbigt. Hade aldrig orkat med det där. Hade förmodligen lagt mig på golvet och skrikit till de satte igång mig. Har varken tålamod eller hög smärttröskel! Strongt av dig att inte balla ur!

    SvaraRadera
  4. Helt hopplöst med sådana där sammandragningar. Jag trodde att Neo var på väg ut flera gånger innan han väl kom, åkte till och med in till förlossningen för kontroll. Enda sättet att få klarhet var att göra vaginala undersökningar (eller ultraljud), för om man gick på CTG-kurvorna såg det ut som det var igång. Men det var det inte. Och det tog tre veckor från första besöket på förlossningen innan det var dags. Då gick det iofs i raketfart (3 timmar från teckningsblödning, dock var det andra barnet) och vi hann bara vara på sjukhuset i en timme innan lillpys föddes.

    Kramis!

    SvaraRadera
  5. Ja du vännen minns dessa tjyvvärkar men jag var öppen 5 cm från v 31 och hela vägen därför jag undrande om du var öppen också....Men när väl förlossning startat går man inte miste om skillnaden och då hjälper inga Citodon i världen .En helt annan smärta .Levande även om man tror den dödar där och då i stunden.Så glad du klarat dig så här långt .Superduper för dig er lille pojk och även för er som föräldrar.//kram Åsa önskar sända lite knäck till dig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I natt någongång var jag öppen 2-3 cm.

      Radera
  6. När han har väntat så här länge så borde han ha vett att vänta tills efter nyårsafton. Det är ju värdelöst att fylla år så här sent på året, det är så självklart att det till och med borde nå in i livmodern.

    SvaraRadera
  7. Då Anna tror jag du har honom inom räckhåll i och med du öppnat dig så spännande vem bryr sig om före efter nyår .Jesus föddes ju igår måste ju vara bra födas i detta nu kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jesu födelsedag är idag, juldagen. Det är bara i Sverige vi envisas med att fira på alla aftnar (julafton, påskafton etc). Majoriteten firar på dagar, juldag, påskdag etc.

      Radera
  8. Detta är ju olidligt spännande måste jag säga! Eftersom du börjat öppna dig så tror jag att han är här inom 1-2 dagar.
    /Mimmi

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna för att ni får en 2013-bebis :-) INTE kul att var född sist på året, och ständigt vara minst. Jag vet, har alltid varit yngst i mina klasser = pisstrist!

    Så knip några dagar till ;-)

    kram Ninna

    SvaraRadera
  10. Nu börjar man undra om det kan vara så att han har kommit eftersom du inte uppdaterat oss på länge?

    SvaraRadera
  11. Nu har han nog kommit! Anna har inte uppdaterat sedan 25. Hoppas allt är bra med dom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har jag uppdaterat bloggen sedan den 25e och med stora nyheter. Tycker att du borde uppdatera min blogg. Synd att du missat den stora nyheten ;-)

      Radera