måndag 29 april 2013

Lördag med släkten

I lördags var vi hemma hos pappa. Olle hade dagen till ära sin skjorta och sina jeans på sig. Man måste ju vara en stilig kille när man åker till morfar. Men först av allt var vi på kyrkogården och gjorde vårfin hos mamma. Vi planterade lite penséer så nu är det fint till hennes 70årsdag nästa måndag.  Även Olle hälsade på hos sin mormor som han tyvärr aldrig fick lära känna.

Jag tror att Olle kommer bli en social kille för man märker att han gillar när han har mycket människor omkring sig. Många att kolla in och många som pratar med honom. I lördags hade han sex personer som pratade och skojade med honom och han trivdes som fisken i vattnet! Då höll han sig vaken längre än vad han brukar...


En häftig upplevelse var att se 10 havsörnar sväva högt över pappas hus. Det händer ofta att vi se havsörnar hos honom, men aldrig har vi sett så många samtidigt. De är så mäktiga när de bara svävar, utan att ta ett vingslag.

På vägen hem stannade vi hos min bror som bor på ett gruppboende för utvecklingsstörda. Han har fram till i lördags inte träffat Olle. Han brukar inte prata så mycket, men enligt personalen så har han pratat om Olle. Han sa inget medan vi var där, men jag såg att han studerade Olle grundligt och jag hoppas att han tog in allt han såg ordentligt så att han tillsammans med personalen sedan kan prata om honom. Min syster som också var med lämnade ett antal foton på Olle som han kan ha och titta på.

10 kommentarer:

  1. Vad go' han är! Fint att din bror fick träffa Olle också, och att han fick bilder på sin lille systerson.

    SvaraRadera
  2. Det finns fortfarande jättemycket fint kvar i bloppisen!
    Så in och shoppa loss på min blogg.

    Vi ses! :)

    SvaraRadera
  3. Vad fint, om din bror! Blir rörd! Och du har också en mamma som är ängel och tittar ner på dig och din lilla fina familj från himlen. Synd att de aldrig fick uppleva. Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fin han är i sina kläder.

    Roligt att din bror har fått träffa sin systerson nu.
    Inte lätt när man har syskon med särskilda behov/handikapp. Har själv en bror och min egna son med diagnoser.

    Vi har visst lite gemensamt. Min pappa är död. I höst blir det 29 år sedan. Men han valde det själv.

    Ps tror faktiskt att min man har varit och "fixat" i er trädgård för ett tag sedan. Ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan din kära man varit här och klippt lite träd?

      Radera
  5. Japp, så kan det allt vara ;)

    SvaraRadera
  6. Men vad söt han är lille Olle. Jag hittade din blogg när jag var gravid med vår nu 14 månaders dotter. Jag googlade på nåt (minns inte vad) och hittade när du skrev om Dutt. Sedan dess har jag följt din blogg.

    SvaraRadera
  7. Vår ivf-dotter föddes på juldagen..så de är lika gamla. Hon har oxå en trasslig dagsömn med små snuttar hit o dit. Otroligt frustrerande när storasyster på 4.5 år vill ha sitt o inte vill gå på förskolan. Maja tar ofta till höga missnöjda långa skrik..inte mycket gnäll utan det blir skrik direkt. Hon blir ofta övertrött..svårt att läsa av henne. Är nöjd o glad när andra pratar med henne o om det finns mycket att titta på. Det är sällan vi går i affärer men hon nöjer sig inte att ligga i vagnen utan ska bäras så hon ser allt. Det är inte jag så glad i då jag anser att det blir för mycket stimuli. Jag är helt emot att sätta små barn vid tvn, men jag vet en tjej som troligtvis hade gillat det..men då får jag stå ut med gnället istället.
    Tillbaks till sömnen..får hon en lugn o lång sömnperiod, o nån gång har vi lyckats få till två bra..då är hon en himla go o trevlig tjej..så dagsformen hänger i dagsömnen. Tack o lov för en bra nattsömn..men ammas 2-3 gånger så då får hon ligga bredvid mig.
    Jag förstår frustrationen du känner..de rosa molnen o bebisbubblan känns avlägsen..o "skammen" över att känna att man blir knäpp på sin bebis o ibland önskat att man nöjt sig med en.. Första barnet va lugn o harmonisk o väldigt enkel..så jag vet hur ljuvligt det kan vara. Hade nog känt mig knäckt om detta va fösta gången.
    Tänker inte komma med några goda råd..för jag har inga. Det är nog bara att härda ut. Jag hoppas det blir bättre när hon kan sitta o plocka med grejer själv o sen förflytta sig..är nog en nyfiken tjej det här.
    *Styrkekram*

    Josefine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som om våra bebisar är ganska lika! Vi får hoppas att det blir lättare och lättare framöver med våra små.

      kram

      Radera