tisdag 26 oktober 2010

Dags att sätta igång äggmaskinen igen!

Strax före elva satt vi åter i väntrummet hos läkaren. Den här gången lite lagom nervöst, men mötet blev bra och nu är planen helt spikad.
Vi får köpa ett trepack på Fertilitetscentrum i Göteborg (Carlanderska). Läkaren på Carlanderska tyckte att vi skulle fortsätta med den korta metoden, alltså ingen nedreglering. Detta innebär att äggmaskinen sätts igång någon gång runt den 8 november. Min mens borde komma där nångång och sedan ska jag börja med sprutor på dag 2.
Äggplock kommer troligen bli i slutet av vecka 46 eller i början av vecka 47.

Nu är det bara att vänta på att mensen kommer. Det är ju en ovanligt känsla...Inte ofta jag väntar på den.

Med oss hem fick vi en nätt liten faktura på 10 000 kronor som hemortsläkaren vill ha av oss.  Hittills det dyraste läkarbesöket jag varit på. Dock kommer nästa faktura från Carlanderska var än mer saftig, 40 000 kronor.

7 kommentarer:

  1. Kostade det 10 000 för ett besök? Det är helt jävla sinnessjuk! Hoppas allt går bra nu i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Snokis: Nä, fakturan är för alla besök som jag kommer göra där inför äggplocken. Ca två besök per behandling Men förhoppningsvis behöver vi bara en behandling. För nu ska vi lyckas!
    Visst är det dyrt, men vad gör man inte för att bli gravid...

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att det blir värt varenda krona :-)

    SvaraRadera
  4. Härligt! Då kommer jag ligga ca 5-7dagar efter dig, också med korta metoden! :-) Då får vi hålla tummar och muttor tillsammans! Det bara måste gå!

    SvaraRadera
  5. Carro: Ja, då kan vi hålla tummarna och muttorna tillsammans. Naturligtvis ska det gå den här gången.

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Kommer förmodligen också för äggplock v46/47 till Carlanderska. Men vi kör långa metoden och lite längre sprayning. Lycka till ! Vi kanske ses där?!

    SvaraRadera
  7. Anonym: Ja, vi kanske ses i väntrummet! Lycka till.

    SvaraRadera