fredag 18 mars 2011

"Du är vresig - gå och köp en korv"

Idag har vi haft en lugn fredag. Sov till halv nio och lufsade sedan runt i morgonrock till efter tio.
Sedan skulle göra några ärenden bland annat köpa fler flyttkartonger på Bauhaus.
När jag sätter mig i bilen kommer jag på att jag inte har med mig någon frukt (brukar behöva stoppa i mig en runt runt elvatiden), men tänker att jag säkert klarar mig.
Mannen säger att det finns korv att köpa både på Bauhaus och Citygross om jag skulle bli hungrig. När vi kommer till Bauhaus och jag tydligen stått och suckat i kön (son naturligtvis krånglade och tog lång tid) sa mannnen "Du är vresig. Gå och köp en korv".
Det var bara att lyda hans ord och den här korven satt väldigt gott i magen...

Det är inte lätt att ha med sig gravid, hungrig och vresig fru när man ska handla.

4 kommentarer:

  1. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig18 mars 2011 kl. 17:11

    Ha ha ha "du är vresig,gå och köp en korv"....Klockrent! Mannen verkar vara väldigt klok :-)

    SvaraRadera
  2. Det där är lite tråkigt... Frukt och choklad var ständiga följeslagare i min väska fram till v 16 ungefär, nu är jag i v 18, och visst, hungrig blir man, men inte lika akut som innan :-)

    SvaraRadera
  3. Såg att du gått in i v 12, så skönt! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken skön kommentar hi hi hi

    SvaraRadera