söndag 20 mars 2011

Söndagskväll på gynakuten

Jag undrar om vi kommer att bli stamkund där?

Tidigare ikväll när jag var på toaletten hade jag en brunaktig blödning. Ringde naturligtvis direkt till gynakuten och sköterska sa att antingen kunde vi vänta tills i morgon och ringa mottagningen eller så fick vi komma upp. Vi skulle då vara beredda på att få vänta en stund.

Vi beslutade oss att åka dit för annars hade vi suttit som zombies här hemma.
Vi behövde faktiskt bara vänta en timme tills det var vår tur och resultatet blev den här bilden. Ena stunden studsade Dutt omkring därinne och andra stunden letade h*n efter tummen. Naturligtvis tickade hjärtat på precis som det skulle.

SKÖNT!!

17 kommentarer:

  1. Vad bra att det inte var något allvarligt!! =)) Fy så otäckt det måste ha känts innan ni fick se dutt!!

    SvaraRadera
  2. Nej men usch då, vilken skräckupplevelse. Skönt att allt gick bra till slut och att ni fick se en liten Dutt som for omkring där inne i magen! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad tror dom att blödningen beror på då?

    Skönt att allt var bra i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Carro: Läkaren kunde inte säga vad det berodde på. Hon såg ingen färsk blödning någonstans. Livmodertappen var även sluten.

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Det var ett bra tag sen jag läste din blogg, men nu när jag läst från dagen med stort D så sitter jag nu här i tårar! Jag är så glad för eran skull! :D Jag och sambon har själva försökt länge, inte lika länge, och inte ens fått starta en utredning då vi till slut lyckades bli gravida själva. Men känslan av hopplöshet finns kvar, och jag känner fortfarande med dem som fortsätter sin kamp för plusset! Därför blir jag så rörd och glad för sådana som ni, som till slut lyckas! Jättestort grattis och njut av graviditeten nu tjejen! :D Massa kramar

    SvaraRadera
  6. Oj så skönt att allt var bra ändå!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Tur att allt så bra ut! Kram

    SvaraRadera
  8. Åh så skönt att allt var bra med den lille. Förstår att ni blev oroliga!

    Hur mår du annars i din graviditet?

    SvaraRadera
  9. Skönt att allt var bra!! Härligt att se Dutt må toppen där inne!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att allt är bra med lill* Dutt! Kram till er alla tre

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att allt var bra med ert lilla underverk! Kram

    SvaraRadera
  12. Puh! Så skönt! Vilken sötnos på bilden <3 /Charlotta

    SvaraRadera
  13. Härligt att allt var som det skulle! Man ser ju verkligen att det är en liten människa där inne, fast det är så tidigt fortfarande! Fantastiskt!

    SvaraRadera
  14. vad skönt att allt var som det skulle!

    SvaraRadera
  15. Gud vad skönt, höll på att sätta i halsen av rubriken. Har inte varit här på länge, så vill passa på att säga hur otroligt glad jag är att allt är bra med dig och er bebis :)

    Många kramar
    Anna

    SvaraRadera
  16. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig22 mars 2011 kl. 13:29

    Uj uj uj den där rubriken skrämde mig! Såna där rubriker och händelser vill vi inte ha fler av framöver! Den där Dutt har oss i kort koppel ;-)

    SvaraRadera