tisdag 20 november 2012

Det är kul!

Det är alltid roligt när man får uppskattning för sin blogg från bloggläsare. I helgen fick jag en nominering från Libra, vilket jag tackar för. Hennes blogg hittade jag när hon förlorade sin dotter i somras. Nu kämpar hon för att få ett syskon till Edda.

Nu ska jag skicka detta vidare till fem bloggar som jag tycker är värda detta. Det blir svårt att välja vilka bloggar jag ska ta, då jag följt ganska många väldigt länge och vissa är nyare tillskott i min läslista.

Och sen kommer familj
Hon har kämpat sig igenom fruktansvärt många missfall, men är nu igång med sin första ivf med äggplock i morgon. Allt tummar är hållna här för att det ska gå bra den här gången.

Jeane Quidote
Har genomgått ett antal ivf-behandlingar, äggdonationer och missfall. Hon är nu gravid och jag håller alla tummar för att det ska gå vägen.

Livet i Haghestra
Har kämpat länge för att lyckas med ivf, men vid deras återföring i våras hände det. Hon blir gravid med tvillingar! De två små pojkarna har nu kommit till världen, dock lite tidigt så nu finns de på Neoavdelningen i Jönköping.

Iter ad a familia
En bloggare som jag även träffat i verkliga livet och vi fick kontakt strax efter att vi förlorade Dutt förra året. Nästan samtidigt hade hon då haft missfall. Har nu kämpat med ett antal ivf:er utan att lyckas. En ny frysåterföring kommer ske de närmaste veckorna.

Vill bli mamma nu
En nygravid bloggare som kämpat oerhört för att komma dit hon är nu. Det måste gå vägen nu. Hon har haft allt för mycket tråkigheter förutom barnlösheten de senaste åren.


Reglerna för utmärkelsen är

1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg


1 kommentar:

  1. Tack söta för utmärkelsen! Ska ta mig an den så snart jag kommit hem från utbildning!
    Stor kram!

    SvaraRadera