onsdag 21 november 2012

Pojkens rum

För någon vecka sedan rev mannen ner den gamla garderoben i pojkens rum och i helgen så målade han taket.
På lördag blir det tapetsering då vår privata hantverkare kommer och hjälper till (min svärfar).
Vi har beställt en ny garderob från Ikea som kommer hem i början av december. Vi valde att ta hemkörning på den då paketen var för stora för vår bil och vi inte har någon dragkrok.

Men. Efter att det är tapetserat så kan vi börja inreda!! Shit, vad häftigt. Spjälsäng kan monteras och bäddas. Skötbordet kan monteras. Byrån placeras där den ska vara och de små små fina kläderna kan läggas ner i den.

Detta känns så overkligt så att jag får tårar i ögonen när jag tänker på det!
När vi flyttade in i huset hette ju detta rum Dutt-rummet och redan då hade vi planer på hur vi skulle göra om, men det blev ju tvärstopp på de planerna i solig dag i maj förra året.
Därför är det extra speciellt att nu får göra i ordning rummet!

6 kommentarer:

  1. Det är något väldigt speciellt att göra i ordning första barnets rum. All lycka!

    SvaraRadera
  2. Du + jag och framtiden21 november 2012 kl. 18:56

    Åhh jag minns känslan!!

    SvaraRadera
  3. Har tänkt så länga att jag ska skriva en rad till dig, men för de mesta sitter man via telefonen och läser och då går de inte kommentera, men nu sitter jag vid datorn för en gångsskull:-)
    Jag har följt din blogg, eran resa i lite mer än ett år tror jag de är.. Jag har hoppats med er, hållit tummarna, känt förtvivlan och en och en annan tår har kommit och nu en massor med glädje! De värmer så i hjärtat att ett litet frö valde att gro sig stark i magen din och växa och bli stor och att snart ni ska få hålla varandra genom livets väg. Jag har själv en dotter som nu är lite mer 1½år, min skatt, de absolut värdefullaste jag har. Och jag har under detta år hoppats och hoppats så att du och din man själva ska få en liten skatt och nu är de inte långt borta och helt plötsligt så är allt så självklart när han i eran famn ligger. Jag önskar er alla lycka och tack att vi får följa eran resa, massor med kramar!

    SvaraRadera
  4. Massor av lycka till.

    SvaraRadera
  5. Det är så härligt att höra hur långt ni kommit . Och börjat att planera placering av saker
    Trevlig Helg

    SvaraRadera