tisdag 5 februari 2013

Vecka 40+0

Idag är min graviditet slut "på riktigt". Det är detta datum som vi redan vid pluset den 30 maj hela tiden siktat mot.
Men. Olle ville ju som sagt komma tidigare och han är i morgon redan sex veckor. Jag kan inte ens tänka mig hur dessa sex veckor (eller snarare fem veckor eftersom vi skulle haft kejsarsnitt för en vecka sen) hade varit som gravid. Jag har helt glömt bort att jag egentligen skulle varit gravid. Dessa sex veckor med Olle har naturligtvis varit bättre än vad sex veckor som gravid skulle ha varit...

Idag har jag lagt undan fyra bodys  i storlek 44. De är nu urvuxna, men byxorna i samma storlek kan han ha en stund till.  Jag lade undan dom med lite vemod i sinnet. Den lilla pojken har redan blivit så stor så att vissa kläder är för små...

Olle har fortfarande lite magknip. Vissa dagar är det bättre och andra sämre. Idag och igår har han varit lite tröttare än vanligt så han har mest sovit och ätit. Jag hoppas att det är helt normalt så att han inte mår dåligt. Han verkar inte göra det i alla fall. Kanske är han trött efter helgen bravader?

Dagarna rullar annars på. Mannen är fortfarande hemma och är det även nästa vecka. Sedan får vi försöka att klara oss själva om dagarna... Det blir naturligtvis en omställning när vi nu varit tillsammans varje dag sedan den 11 december (förutom två dagar), men det kommer säkert att gå bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar