torsdag 8 december 2011

8 veckor

Idag är det åtta veckor sedan skrapningen och mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Med andra ord slipper jag ruva över julen och ha testdag i mellandagarna för nu hinner det inte bli någon ägglossning före klinikens julstängning.

Tänkte att jag skulle höra av mig till min distansläkare någon gång före jul för att höra om det är normalt att det tar så lång tid för mensen att komma tillbaka.

Just nu känns det skönt att den inte kommit så slipper jag ta ställning ifall vi skulle starta nu eller inte.
Ska försöka ladda batterierna  inför januari så mycket som möjligt nu.

5 kommentarer:

  1. det kan dröja länge , allt beror ju på kroppens återhämtning och hur man mår psykiskt , du har ju ändå haft två väldigt täta graviditeter.

    SvaraRadera
  2. Ta hand om dig nu, livet verkar vilja ge dig lite tid och andrum. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag väntar också... Det är sex veckor för mig... Och det verkar inte vara nåt på gång heller. Det har gått mycket snabbare efter de andra missfallen jag har haft.

    Men vi får väl ge oss till tåls!

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr kan det ta tid för mensen att komma tillbaka efter skrapning. Till mig sa de på gyn att det kan ta uppemot tre månader och om den inte kommit då skulle jag söka hjälp. Jag fick vänta dryga 14 veckor på min, hade då hunnit fått provera och pergo utskriven men hann inte börja med proveran innan mensen kom. Jag hoppas att din kommer betydligt snabbare än så och att den snart dyker upp. Det är drygt att gå och vänta....

    SvaraRadera
  5. Jag gjorde en skrapning i mars och fick vänta på mensen runt 9-10 veckor. Delvis tror jag det berodde på att jag blockerade mig själv lite då jag fick en lite jobbig diagnos i samband med op. och gick och spände mig fram till återbesöket med läkaren! Efter det lossnade det och den kom igång som vanligt!

    Har läst din blogg ett tag men aldrig lämnat en kommentar så det var väl dax nu. Jag hoppas att allt kommer lösa sig till det bästa för er, orkar inte ens tänka på hur jag skulle mått om jag gått igenom allt ni gjort! Varm Kram

    SvaraRadera