fredag 16 december 2011

Bebisplanen för januari 2012

Igår pratade jag med sjuksköterskan på vår distansklinik för att sätta upp en bebisplan.
Det vi kom fram till var som följer: När nästa mens kommer (cirka 4 januari) ringer jag kliniken och meddelar det och får då en ultraljudstid runt cykeldag 10. Runt dag 9- 10 börjar jag också med ägglossningsstickor för att inte missa ägglossningen. Besök på Carlanderska för återföring av en fryst bebis lär då bli i vecka 3. Om jag får ägglossning vill säga...

Blir det bebis den här gången kommer BF vara bara några dagar, möjligtvis en vecka, senare än Dutts BF-datum i år.

Jag vet inte just nu hur jag känner mig inför allt detta, men jag hatar att vänta också. Tiden bara går och jag står stilla på samma punkt som för nästan fyra år sedan. Nu måste det hända något bra!!

Jag är livrädd för minus.
Jag är livrädd för plus.

Det måste gå den här gången.
6:e återföringen. Jag måste bli gravid för tredje gången och tredje gången gillt borde ju innebära att det blir ett levande barn eller?

11 kommentarer:

  1. Jag hoppas så på tredje gången gillt för dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar och tår för att det går bra denna gången. kram

    SvaraRadera
  3. Skall tända lite rökelse för dig i Januariunder mina bra-för-fertilitetens buddhor. Fånig vidskepelse kanske, men det fungerade för mig under min graviditet i alla fall. Håller alla tummar.

    SvaraRadera
  4. Tredje gången gillt... allt du kan göra är att tro, hålla upp hoppet och när du inte själv kan det så finns andra där och håller upp hoppet och bär din längtan :-) kram till dig

    SvaraRadera
  5. Tredje gången gillt! Absolut! Det har vi bestämt nu!

    SvaraRadera
  6. Jag tror pâ detta!! Hoppas hoppas.

    SvaraRadera
  7. Det låter som en bra plan. Jag håller alla tummar i världen att det ska gå vägen :)

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  8. Hej. Jag har ramlat in på din blogg. Jag sjunger i motettkören, så vi har nog sjungit tillsammans någon gång :) Hursomhelst så HOPPAS jag av hela mitt hjärta att ni får ett plus på stickan snart och att allt kommer att gå bra! Din blogg är väldigt gripande. Jag har gråtit ett par gånger när jag läst dina inlägg. Stor kram från en sångarkollega! <3

    SvaraRadera
  9. Tack för era hoppfull kommentarer.

    anonym sångarkollega: då kanske vi ses på tisdagens körkonsert? Fast jag vet ju inte vem du är ;-)

    SvaraRadera
  10. Hoppas så för din skull, och även för min egen..;att försök nummer 6 blir total lycka.. Jag har också gjort fem försök, vara två blev graviditeter som tyvärr blev relativt tidiga missfall.Spraystart igår..och förhoppningsvis blir det insättning (såsmåningom)i slutet av jan 2012. Känner igen mig i rädslan....,men så länge hoppet finns...! Kram T

    SvaraRadera
  11. Hej igen sångarkollega :) På tisdag ska jag tyvärr inte vara med och sjunga. Det har varit lite för mycket inbokat för mig ett tag nu. Men jag hoppas på att komma och lyssna!

    SvaraRadera