tisdag 6 december 2011

Det är bättre

Idag har vi varit hos kuratorn igen och när vi gick dit kände jag mig ganska bra. Det har överhuvudtaget känts ganska bra de sista veckorna. Dalarna finns fortfarande men de är inte lika djupa och kommer inte lika ofta.

Trots det är det alltid skönt med 45 minuter hos kuratorn. Idag pratade vi mycket om de tankar jag haft om hur det skulle varit nu och Dutt fått leva och det är enligt kuratorn tankar som är helt naturliga att de kommer upp ju nu.
Just nu är det också många tankar kring julen som kommer upp. Det som skulle varit den första julen med barn blev en jul då vi kommer besöka vårt barn på kyrkogården istället.

Sedan kommer vi återigen tillbaka till den ovissa framtid som vi står inför. Kommer vi någonsin lyckas få uppleva en lyckad graviditet som leder till ett levande barn? En fråga om vi här och nu omöjligt kan få svar på. För att få svar på den frågan måste vi helt enkelt in i ivf-träsket igen. Nu kommer det inte bli förrän i januari då min kropp vägrar att komma igång. Just nu känns det skönt att mensen inte kommit. Då slipper jag ta ett beslut.

När jag gick från kuratorn idag kändes det lite tyngre än när jag gick dit. Det blir väl så när känslor och tankar kommer upp till ytan och pratas om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar