tisdag 6 december 2011

Ingen tant. Än...

Har sedan en vecka eller två haft problem med ett öra. Jag tycker att jag hör sämre, det susar och jag känner mig liksom instängd. Dessutom fick jag ont i örat i lärdagsnatt. Jag började misstänka "tantsjukdommen" vaxpropp så jag har använt revaxör några gånger under förra veckan utan resultat.

Därför gick jag idag till vårdcentralen på deras drop in-mottagning. Resultatet blev att jag i alla fall inte är tant. Alltså inte vaxpropp. Läkaren kunde se något annat konstigt med örat heller så jag gick där ifrån lika ovetande som när jag kom. Läkaren sa att om det inte blivit bättre om en vecka skulle jag återkomma.

2 kommentarer:

  1. Vaxpropp= tant? Aldrig hört, själv fick jag höra att det absolut ej kommer med åldern utan beror på trånga hörselgångar men vad vet jag läkare kanske inte vet allt.

    SvaraRadera
  2. Att jag förknippar vaxpropp med tant är nog bara mina egna fördomar ;-)

    SvaraRadera