tisdag 21 juni 2011

Den överlevde

Idag är det fem veckor sedan Dutt kom och försvann i samma i samma sekund. Det är också idag tre veckor sedan begravningen. I dekorationen på kistan fanns det hjärtan på tråd och efter ceremonin knipsade kvinnan från begravningsbyrån av två små rankor som vi fick ta hem för att plantera hemma som ett minne.
Direkt efter att vi kom hem från begravningen planterade jag dom i en kruka. Jag har förökat hjärtan på tråd förut och då har jag bara knipsat av en ranka och petat ner i ny jord. Därför gjorde jag så även denna gång. Varje dag sedan dess har jag kollat till de små rankorna. Naturligtvis nervös för att de inte skulle rota sig och istället dö. Nu vågar jag dock tro att de kommer överleva. Ett tag var alla blad slappa,  men nu är de hårda igen och nya blad har börjat komma!

Jag samla alla minnen som går från Dutt och denna kruka med två (just nu) fjuttiga rankor är ett av alla.

1 kommentar:

  1. Blommor brukar se svaga ut i början men den tar sig nog och blir jätte lång och fin.
    Kram till dig.

    SvaraRadera