torsdag 19 juli 2012

De sista dagarna

Semestern börjar lida mot sitt slut och sammanfattar jag denna semester så känns det lång och trött.
Idag åkte vi därför iväg en sväng med bilen som blev en geocacherunda med lunch vid Göta kanal och inköp av vita saltgurkor. Jag träffade även på en huggorm vid en av cache-gömmorna vilket jag naturligtvis inte gillade...

Sara undrade vart jag hittat mönstret till omlottbodyn och det finns att ladda ner här . En beskrivning på engelska finns att läsa här. Jag har dock inte följt den beskrivningen helt och hållet. Jag har sytt ihop alla tygdelar först och sedan kommer jag sätta kantbanden. Vet inte vilket av alternativen som egentligen är smidigast... När jag syr brukar jag köra lite på fri hand. Det har jag lärt mig av min mamma. Hon var verkligen duktig på att sy. Vid alla skolavslutningar och skolfoton från klass ett till klass sex hade jag hemsydda kläder på mig.
Nu när vi för några veckor sedan var hemma och rensade förråden och hittade kläder både från mamma, mig själv och min syster så var den största andelen sådant som hon själv sytt!
Lika duktig att sy som mamma kommer jag aldrig bli, men det jag kan har jag lärt mig av henne.

3 kommentarer:

  1. Tusen tack för länken!!!

    SvaraRadera
  2. tack för länken. du har inga fler länkar där det finns mönster att ladda ner?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man bland annat söker på "mönster babykläder" på google får man fram många mönster.
      De flesta mönster jag använt hittills är sparade mönster från min mamma som hade tidningen Allt om handarbete.

      Radera