söndag 15 juli 2012

Seaband och en god gärning

Igår när vi var ute och åkte bil en stund fick jag återigen huvudvärk och blev illamående. När jag kom hem var jag yr och var tvungen att gå och lägga mig en stund. Exakt på samma sätt kände jag ju under vår semesterresa i Dalarna tidigare i veckan. Då gissade jag att det är just bilåkningen som just nu får mig illamående. Därför åkte vi idag till apoteket och köpte seaband som ska kunna dämpa både graviditetsillamående och åksjuka... De borde ju passa mig perfekt.

Jag plockade på mig dom direkt och vi tog en omväg hem just för att se om de skulle ha någon effekt. Och omväg blev det. När vi på en påfart till en 2-1-väg stöter på en bil som står mitt i vägen. Först svär vi lite och undrar vad det är för idioter som stannar på ett sånt ställe. Det visar sig dock att de behöver hjälp. De är turister och har åkte fel och har nu fått bensinstopp. De frågar om vi har någon bensindunk att låna, men det har vi inte. Vi får dock 200 kronor av dom för att åka till närmaste mack och köpa en dunk med bensin. Vi drar iväg till Statoil i närheten och köper dunk och bensin för att sedan åka tillbaka till dom där de står. Sedan vill de har guidning hur de ska komma in till stan då de åker efter oss en bit innan vi vinkar in dom till höger och vi fortsätter rakt fram.
Om jag får säga det själv så tycker jag att det var dagens goda gärning!!

Hur det blev med illamåendet? Jag tror att det faktiskt var något bättre med banden runt handlederna.

I övrigt är jag fortfarande trött och vilar minst en gång per dag. Anstränger jag mig eller rör på mig för mycket känner jag av det i höger sida av ryggen så därför blir det många korta pauser när jag gör saker.
Vecka 10+5 idag.

7 kommentarer:

  1. Det var en god gerning :D en af de sjældne. Samme er sket for os, og INGEN stoppede, på trods af vi stod med små børn.
    Jeg håber du snart slipper for illamående :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Miraklet är belöning för alla goda gärningar ni gjort och kommer att göra, men så fint av er! Härligt med illamående, det visar på vilken stark krabat du har inom dig!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Stort stort grattis till er plus! Blev sååå glad för er skull när jag efter att ha tappat bort länken till bloggen några veckor upptäckte att ni blivit spontantgravida! Vilken lycka!! La mig med ett leende på läpparna!
    Håller alla tummar jag har för att Dutt får ett efterlängtat syskon:)
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittat tillbaka till min blogg!

      Radera
  4. Hej! Först och främst, stort stort grattis till två snart blivande föräldrar! Jag har en fråga om det här armbandet, min storasyster använde såkallade åksjukearband under sina graviditer för snart tio år sedan, och hon tyckte att det hjälpte lite grann, men när jag var gravid föra året så ville dom inte sälja det till mig, för att det kunde orsak missfall? Jag undrar nu vad dom sa till dig, finns det kanske olika sorter? Jag fick bota mitt illamående med att småäta, inte lika smidigt som att ha ett armband på sig! Blev därför så nyfiken.
    Ta hand om er, och återigen, stort grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På förpackningen står det att banden är för graviditetsillamående och åksjuka. Har googlat lite angående missfall och seaband och det verkar vara en internetmyt. Konstigt att de nekade dig att köpa såna! Apotekspersonal ska ju ha fakta och inte internetmyter bakom sig.

      Radera
  5. Lägg av varför skulle man få missfall av ett par armband. Det var det dummaste jag hört! Jag bar sea band varje dag mellan v. 8-14 och det hjälpte mot mitt hemska illamående. Min dotter är 4 år. Min kompis lånade de mellan v. 7-15 och har en liten bebis nu. Har aldrig hört talas om någon som fått missfall av seaband. Har folk fått missfall och haft banden hade de fått missfall ändå. Fostret sitter stenhårt i livmodern. Blir så jääävla irriterad på all skit folk försöker skrämma gravida med! Använd dina band och må lite bra skulle det finnas minsta risk skulle ju inte barnmorskor rekommendera dessa band vilket de gör!!!

    SvaraRadera