fredag 6 juli 2012

Sovmester

Den här semestern går till historien som en sovsemester - Sovmester!
Men det får vara så helt enkelt. Jag hoppas att allt trötthet beror på att Miraklet frodas och växer så det knakar!
 Idag har jag inte gjort mycket alls. Lite trädgårdsarbete har jag orkat med och sedan var vi till Elgiganten för att köpa en frys. Vi har kommit fram till ifall vi vill kunna ta tillvara allt vi vill i trädgården så behöver vi ha en frys i garaget också.
En personal hjälper mannen att lasta in frysen i bilen och vi kör hemåt. Vi baxar in den i garaget och plockar bort allt emballaget och sätter i kontakten. Då öppnar mannen dörren och ropar "men det här är ju ett kylskåp".
Personalen på Elgiganten har alltså hämtat en kyl på lagret istället för en frys. Suck!! Mannen ringer till Elgigantens centrala telefonnummer och personen han pratar med frågar om vi vill åka tillbaka med kylen och få frysen. Vi känner att Elgiganten allt får komma hit med frysen och ta med kylen härifrån. Vi väntar fortfarande på att den butik vi handlade i ska ringa oss för att se hur vi ska lösa detta...
Allt blev helt plötsligt så besvärligt!!


7 kommentarer:

  1. Sovmester! Underbart =) vila & sov när du behöver! Den sommaren jag var gravid pratar min sambo fortfarande om; den sommaren han var ensamstående! Jag sov & sov, han tillbringade kvällarna ensam på balkongen med en bok! Nu minns vi det med glädje båda två, även om det var lite tråkigt just då...

    SvaraRadera
  2. Haha, samma här.. Sover och sover.. Och sover! Både maj och juni passerade obemärkt förbi :)

    SvaraRadera
  3. Så bliver det jo spændende om i selv skal betale fragt....Jeg har lige haft en tvist med elgiganten, om en spørgsmål som burde være ligetil. Der er 2 indlæg (3) på min blogg, hvis du skulle være interesseret...det starter med en ildebrand :(

    SvaraRadera
  4. Hoppas det löser sig med frysen!

    Å det finns ju sämre ställen att tillbringa semestern på än i hängmattan/soffan/sängen. Så passa på att njut!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns absolut sämre ställen... Hade varit väldigt jobbigt att vara medvetslös på jobbet.

      Radera
  5. Jag spenderade min första gravidmester på toa, bäddade till & med där vissa nätter... Kram Nhea

    SvaraRadera
  6. Gravid trött är ngt speciellt. "koma"
    Förra sommaren var hopplös men väl värt det!
    Önskar dig Anna/er en toppen sommar samt en forsatt toppen graviditet ;)

    SvaraRadera