tisdag 17 juli 2012

Vecka 12 (11+0)

Det är oerhört häftigt att skriva "vecka 12". Trots att jag mycket väl vet att det kan hända tråkiga saker efter vecka 12 så är den veckan ändå lite speciell.
Vecka 12 har för de flesta gravida ett magiskt skimmer förankrat till sig och för de allra flesta går det ju faktiskt bra de resterande veckorna efter vecka 12. Jag hoppas att vi den här gången ska få tillhöra den skaran där det kommer gå bra. Om det finns någon som helst rättvisa i den här världen så borde det få bli en levande bebis tidigt nästa år.

Idag ska jag iväg till Koagulationsmottagningen på universitetssjukhuset i Linköping. När jag var på reumatologen för cirka en månad sedan skickade den läkaren en remiss dit. Jag vet inte riktigt vad besöket kommer innebära, men med tanke på mina koaguleringsstörningar känns det skönt att någon expert engagerar sig så att jag vet att jag tar rätt dos med blodförtunnande.

På vägen hem ska jag besöka en tygaffär och köpa lite trikåtyger som jag ska sy några bodys i.

10 kommentarer:

  1. Häftigt att veckorna susar förbi, det kommer gå så bra denna gången gumman!!!!! Lycka till hos doktorn idag! Kram

    SvaraRadera
  2. En av mina första tankar när jag vaknade i dag var "i dag går Anna in i vecka 12" =D Konstigt egentligen, jag som inte känner dig... Men nu har jag mest i tysthet (endast någon kommentar) följt dig sen Dutt och nyss var jag bortrest några dagar och det första jag gjorde när jag kom hem var och kollade din blogg så jag kunde "vara säker" på att allt var bra! =) Jag håller tummar och tår för Er och Miraklet! Och väldigt fina och söta kläder du syr, Miraklet kommer att vara sååå fin!! Särskilt i Mormors tröja... =) Kram från Mockla25

    SvaraRadera
  3. ja, jättefina kläder, önskar jag vore lika bra på att sy...idag är det kubtest som gäller för mig, är supernervös just nu, hoppas allt ser bra ut och att hjärtat tickar på som det ska..

    SvaraRadera
  4. Instämmer till fullo! Om det finns någon som helst rättvisa i världen så kommer ni få en levande bebis nästa år ♥

    SvaraRadera
  5. Tänk att det redan är vecka 12. Otroligt vad tiden går fort.

    Måste säga som de övriga här, kläderna du sytt är verkligen fina. Det blir ju väldigt speciellt med tröjan!

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS. Ja der er magi over uge 12 :D

    SvaraRadera
  7. Grattis till vecka 12 kära du! :-)

    SvaraRadera
  8. Fast du har fel där just med vecka 12 för det som menas är att risken minskar när man gått i 12 fulla veckor,dvs 12+0 men det har du ju inte gjort ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vet jag, men bara att få påbörja vecka 12 är för många magiskt.

      Radera