tisdag 31 juli 2012

Vecka 14 (13+0)

En ny vecka gör sitt intåg. Veckorna rullar på även om jag tycker att det går långsamt.
En sammanfattning av min symtom lyder så här: trött (kanske något bättre de senaste dagarna), hungrig, illamående när jag åker eller kör bil (använder seaband då som hjälper bra), trög mage, blir snabbt andfådd och värk i ryggen och högra sidan av magen när jag rört mig för mycket. Dessutom har ju magen växt så nu använder jag bara mammabyxor förutom på jobbet där jag har ett par vanliga jeans (i alla fall ett par veckor till).

I morgon är det då dags för ultraljud. Vet inte riktigt vad jag känner. Jag brukar ju må dåligt bara av att komma in i väntrummet till ultraljudet/läkarmottagningen. I morgon har vi sagt att kommer vi för tidigt så går vi inte in direkt utan går en promenad utanför sjukhuset just för att slippa sitta i de hemska blåa sofforna och våndas...
Jag är kanske inte orolig utan mest nervös för hur jag ska reagera och känna när jag väl ligger där på britsen. Jag är också nervös för att vi kommer hamna i samma ultraljudsrum som vi var i vid rutinultraljudet förra året. Det skulle väcka så många jobbiga minnen. Det finns två rum så jag hoppas att vi kommer bli inropade i det andra. Jag hoppas också att de hörsammat mitt önskemål om att det barnmorska som ska göra ultraljudet läst på i min journal samt att hon berätta ordentligt och tydligt vad hon ser.

Jag hoppas att vi får se en liten minimänniska på cirka 6-7 cm med ett fint tickande hjärta och med alla kroppsdelar där de ska vara. Det MÅSTE vara det som vi får se!!

14 kommentarer:

  1. Alt er sikkert som det skal være. Jeg glæder mig til at høre om besøget, og håber alle jeres ønsker går i opfyldelse :D
    God dag til dig

    SvaraRadera
  2. Klart det kommer gå bra. Jag tror på er, det vet du!!

    Många varma kramar!

    SvaraRadera
  3. Grattis till v 14!
    Det kommer se bra ut imorgon, finns inget annat alternativ! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, jag håller förstås mina tummar jag med för att allt ska vara ok.
    mvh BM

    SvaraRadera
  5. Redan vecka 14 vad snabbt det gått! Jag tror det kommer gå jättebra i morgon, jag håller tummarna och tänker på dig/er massor! Jag önskar så av hela mitt hjärta att ni ska få ert mirakel i början av nästan år!

    Massa kramar <3<3<3
    C

    SvaraRadera
  6. Vi håller tummarna! Vi finns här för er.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Det går bra! En stark liten bebis som fixat ihop sig helt på egen hand. Tror aldrig det blivit en naturlig graviditet om bebisen hade varit "sjuk". Om så hade graviditeten avbrutits så imorn får ni se en frisk krabat :)

    SvaraRadera
  8. Anna! Jag önskar så att det blir en lyckans dag imorgon! Må ljuset lysa upp er väg!

    SvaraRadera
  9. Anna! Jag önskar så att det blir en lyckans dag imorgon! Må ljuset lysa upp er väg!

    SvaraRadera
  10. Det kommer gå bra imorgon vännen, förstår dock din oro och att ni haft dåliga minnen därifrån! Jag håller tummarna för er och tänker på er! Kram

    SvaraRadera
  11. Tänker på er och hoppas att ni får ett gott och proffsigt bemötande av en inkännande läkare.

    SvaraRadera
  12. Önskar dig lycka till i morgon! Det KOMMER att vara som det ska, jag är övertygad om det (fast jag vet att det är så svårt att känna så när det är "mig" det handlar om). Kramar!

    SvaraRadera
  13. Lycka till Anna; inte för att det behövs. Miraklet är och kommer alltid vara perfekt oavsett.

    Får ni det andra rummet så ville säkert Dutt och Miraklet vända allt upp och ner och ger er ett avslut och ett fint minne från det rummet. Syskon jobbar ihop ;)

    Ser fram mot en magisk ul bild idag!

    SvaraRadera
  14. Vilken tid var ultraljudet idag? Antar att du är fylld av känslor, av alla olika sorter, inför detta. Jag är övertygad om att ni kommer komma hem lyckliga och med fina bilder av ert lilla Mirakel :) Hur känner du dig nu, såhär ett tag innan ul?

    Tänker på och gläds med er! Ser fram emot en (eller två) bilder på Miraklet sen :)

    Jag hoppas att dagens ul kommer kunna skänka dig lite lugn, iaf för att allt är bra med Miraklet. Sen kommer ju en annan oro alltid vara där. Under graviditeten "Mår bebisen bra där inne?" "Nu var det länge sen jag kände h*n sparka" "Vad gör den nu som känns så?!". Sen kommer bebisen ut och en hel ny värld av oro tar vid ;)

    Lycka till idag, det kommer gå så bra!

    Kram Rebecca

    SvaraRadera