onsdag 4 juli 2012

Premiär

Idag blev det en premiär. En premiär som jag inte trodde skulle ske än på flera veckor...
Jag plockade idag fram mina mamma-short. Under de dagar vi varit iväg till landet har jag tyckt att mina shorts klämt och suttit åt. Så nu sitter jag här i vecka 10 redan med mammakläder. Vart ska detta sluta? Min mage är betydligt större nu än vad den var i samma vecka med Dutt. Kanske har jag ätit extra mycket mat den här gången eller så är det Miraklet som tar större plats.

Idag har den här graviditeten gått längre än Snöis-graviditeten. I den graviditeten låg jag idag (vecka 9+1) på operationsbordet för skrapning. Ytterligare ett lite delmål uppnått!
Dessutom "bara" fyra veckor kvar till kub-ultraljudet. Det känns som lång tid, men som mannen sa när vi satt hos Dutt idag "en dag som gått är en dag närmare målet".

14 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra, ett mirakel är ett mirakel så att säga :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Alle alle alle gode ønsker for jer :D

    SvaraRadera
  3. Håller med maken, tiden går fort till ulj! Härligt med nya shorts, Miraklet frodas!!

    SvaraRadera
  4. Underbart!

    När du är redo, så ser jag mer än gärna en magbild =)

    SvaraRadera
  5. Det kommer gå så bra!! Jag har själv 3 misslyckade ivf bakom mig som äter upp mig inifrån ut!! Njut av varje sekund!! Nu är det verkligen er tur!!! :)

    SvaraRadera
  6. Kan det vara dubbla mirakler? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är det inte. På ultraljud för två veckor sedan var det "bara" ett mirakel, vilket inte är så "bara" :-)

      Radera
  7. Med andra barnet får man alltid fortare en större mage (berättade de på rådgivningen åt mig då jag var förvånad hur fort den blev "stor" jmf med första) - eftersom kroppen liksom är färdigt "uttöjd" och ligamenten rörligare...
    Jag känner inte dig och hittade i misstag din sida, men är så lycklig för er skull att jag gärna följer med er resa om jag får :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det nog, men jag tycker inte att min mage skulle blivit så uttöjd då jagvid förra graviditeten bara var gravid i 20 veckor.

      Kul med ny läsare! Välkommen hit!

      Radera
    2. Tja, din kropp hade ju ändå då också en liten invånare som den inhyste, så fast du inte själv då tyckte att din mage vuxit, så inombords hade säkert allt redan "förflyttats" ;) Så nu har du detta utrymme färdigt, som fylls på med vätska och allt annat geggamoija nu kroppen lagar i väntan på barn :)

      Radera
  8. Jag hade också mammakläder i vecka 10. Barnet är ju bara ett par cm men magen svullnade upp rejält på mig och jag samlade mkt vätska. Gick från 65 kg till 103 kg. Efter förlossningen 83 kg. Mkt vätska alltså men också mkt onödigt fett. Dottern är 4 år och nu väger jag 65 kg igen och trivs med kroppen. Vi har börjat planera syskon. Kommer verkligen tänka mig för nästa gång och inte vräka i mig som jag gjorde sist :€ Dock kan man inte göra något åt magen. Min moderkaka låg i framvägg så magen blev gigantisk.

    SvaraRadera
  9. Det är ju ändå tredje graviditeten och med dutt gick till v20 allting är förberedd och man är stor snabbt om man vart gravid tidigare. Själv har jag aldrig haft sådana fin babykula har haft det plus min egna volangkjol *asg*

    SvaraRadera
  10. Härligt att du har kommit så långt nu. Varje dag är sannerligen en seger när man kämpat som ni har.

    SvaraRadera
  11. Sådär var det i min graviditet med, den som resulterade i ett barn, att jag fick ha mammakläder redan i vecka 10. Den graviditeten så berättade jag inte för folk att jag var gravid förrän vecka 15 eller något, för att jag hade svårt att tro på det i början, så det var många veckor som jag fick hålla på och smussla med mammakläder på jobbet där man byter om till arbetskläder.

    SvaraRadera