onsdag 26 september 2012

Att renovera barnrum

Det känns ju helt overkligt att tänka sig att vi ska renovera vårt lilla sovrum så att det mer liknar ett barnrum. När vi var på K-rauta för ett tag sedan kollade jag lite på deras tapeter och fastande för en tapet med träd och fåglar.

Igår var vi dessutom på Ikea för att kolla in deras garderober då den garderob som idag finns i rummet är av modell - "Borde kastats ut för länge sen". Det var så märkligt att kolla in de olika inredningarna och tänka "i de här smålådorna kan ju små strumpor få plats".

När vi hade kikat runt på garderoberna så gick vi vidare till babyavdelningen och för första gången tog jag inte på mig skygglapparna och skyndade snabbt förbi, utan vi stannade länge och kollade på spjälsängar, skötbord och allt annat. Jag skrev även upp aktuella priser så vi har något att jämföra med när vi kommer till Gekås.

Tänk om det verkligen blir så - Att vi någon gång efter årsskiftet är tre i det här huset!

11 kommentarer:

  1. Ni kommer bli tre och kanske också fyra en dag! Sluta aldrig tro att det kan bli just så som du en gång för länge sen tog för självklart. Efter att du tagit för självklart blev det tyvärr "bara" en dröm. Nu blir det verklighet!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag längtar efter det där! Som när man är på Ikea, man kommer till barnavdelningen och vill liksom bara blunda hårt samtidigt som man trycker händerna mot öronen och ropar BINGO, BINGO, BINGO!!!

    Härligt att ni kan stanna kvar på barnavdelningen och fundera över vad ni vill ha till just ERT barn! Jag vill med...

    Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Den tapeten är alldeles underbar, jag funderar på den samma fast i beige.

    SvaraRadera
  4. Jag såg den där tapeten i en tidning, jätte charmig! Vi köpte ett skötbord på Ikea, när man är färdig med småbarnsåren så tar man av liggdelen och så är det en vanlig byrå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är exakt den byrån/skötbord som vi tittade mest på igår.

      Radera
  5. Underbart fin tapet! Vad skönt att Ni kan gå på Ikea och njuta lite mer nu, jag har fortfarande mina skygglappar på när vi är där ;)

    Kram C

    SvaraRadera
  6. åh, vilken mysig tapet! blir ju superfint, verkligen, ser framemot bilder på ett mer färdigt resultat! :D

    SvaraRadera
  7. Äntligen får ni göra eran dröm verklig, njut så mycket ni kan för detta förtjänar ni verkligen!!! Kram

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Har sökt land och rike runt efter tapeten ovan. Fin smak. Vem gör den? Har ni kanske nummer på den?
    Trevlig sida du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tapeten är ur kollektionen Lilleby kids från Boråstapeter. Har inget nummer på den tyvätt.

      Radera