söndag 2 september 2012

Bokat in dop

Idag var det på förmiddagen som sagt dags för den första uppsjungningen för höstterminen i kyrkan. Efter gudtjänsten pratar jag några ord med prästen som begravde Dutt förra året. Jag har inte träffat honom sedan dess trots att han är kyrkoherde i den församling som min kör tillhör. Han har väl helt enkelt inte tjänstgjort de söndagar så vi sjungit i kyrkan.

Han frågar hur det är och jag säger att det är bra och tar mig på magen. Han blir naturligtvis jätteglad för vår skull och jag berättar lite om vad som hänt sedan vi sågs 31 maj 2011. Innan vi skiljs så säger jag att vi framöver får boka in det dop som vi har hade planerat att han skulle utföra med Dutt förra året då det istället blev begravning. Han sa då att det bara är att jag hör av mig till honom när det är dags!

Idag var det även en i kören som gratulerade mig för idag gick det verkligen inte att dölja magen. Tror att det är slut med det nu...

3 kommentarer: