onsdag 19 september 2012

Vem vill ha äpplen??

Just nu har vi mängder med äpplen. Vi har bara tre träd på tomten men varje träd är överhopade!

Vi har gjort äppelsaft, äppeldryck, äppelmos, äppelpaj och äter äpplen var eviga dag men ändå har vi mängder kvar.  Just nu hinner vi inte ta hand om allt och tycker det är så synd att de bara ligger och ruttnar.

Är det någon i Norrköpingsområdet som vill ha så får ni gärna höra av er på min mejl langtantillbarn@gmail.com. Recept på diverse äppelanrättningar kan ingå ;-)

7 kommentarer:

  1. Har ni inget dagis i närheten? Dom brukar bli jätteglada att få frukt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst det har vi och det räcker till dom också...

      Radera
  2. hej hej

    Shopping tips med rea,www.frokenm.se angekoden REA så får man 50% rabatt på allt i butiken.

    SvaraRadera
  3. Ett litet tips! Jag känner några som också har mycket äpplen i sin trädgård. De brukar lägga sina äpplen i hinkar eller stora trälådor precis utanför sin tomt på gatan vid sin brevlåda. Och så skriver de en lapp att folk är varsågoda att ta så mycket de vill! Det är en väldigt smart idè och väldigt uppskattat! Annars kan du och din man ta med till era arbetskamrater, alltid finns det nog någon som vill ha :)

    Kram C

    SvaraRadera
  4. Samma här. Har hur mycket frukt som helst.

    SvaraRadera
  5. Jag vill gärna ha äpplen!! Vi har fyra träd och i år fick vi ETT äpple... Nåt har hänt...

    Men, Anna, du är väl lite för långt bort...

    kramkram

    SvaraRadera
  6. Vill gärna ha dock ska jag inte till "jobbet ditt" förräns fredag.Vet ju du ska dit före mig .kram kram Drutten o Jena

    SvaraRadera