måndag 24 september 2012

Ingen tvekan och tack

Igår när vi hade släckt lampan och mannen redan hade somnat var det ingen tvekan om att det var Miraklet som gav sig till känna där inne. Jag funderade på om jag skulle väcka mannen, men klockan var elva och han skulle gå upp klockan sex idag så jag lät honom sova. Istället hade jag och Miraklet en egen stund tillsammans där h*n flera gånger sparkade så det kändes strax nedanför naveln på vänster sida. När h*n slutade "skakade" jag lite på magen och då kom det ett antal buffar till!! Häftigt! Det tog alltså till vecka 20+5 innan jag med säkerhet kunde säga att jag kände något inifrån. Nu hoppas jag att det bara ökar och ökar och att både mannen och katten snart ska känna av Miraklet. Det vore så kul att se hur katten reagerar när han får en spark när han ligger på min mage...

Sedan vilja säga TACK för alla tips, synpunkter och erfarenheter som ni skrivit på mitt förra inlägg. Jag har fått jättebra tips på saker som jag ska tänka på när jag fortsätter med min inköpslista, men även tips som jag kan använda mig av när Miraklet väl är här! Det är så roligt att helt okända människor svara så engagerat på mina funderingar. Jag är jättetacksam!

Flera av er skrev om bärsele/bärsjal. Redan när jag var gravid med Dutt köpte vi en bärsele som vi nu hoppas kommer till användning. Vet inte alls om den modellen är bra, men jag hoppas det...
Någon skrev om babysitter och det har vi också redan. En sån fick vi köpa billigt från kompisar tidigare i höstas. Den är av märket Babyseat Pluto inköpt på babyproffsen. Deras barn hade lekt sönder den lekbåge man kan sätta fast på den så en ny sån kommer vi köpa och den var inte så fasligt dyr på Babyproffsen.

När det gäller spjälsäng har vi tänkt att ha en med avtagbar sida just för att man då har möjligheten att ha den  tätt inpå sin egna säng. Ikea har två (tror jag) såna sängar. På Gekås vet jag att de har spjälsängar, men jag vet inte om det är avtagbar sida på dom.




11 kommentarer:

  1. Tänkte passa på att påminna om att även fast foppatufflor är ohyggligt fula så är det praktiskt att ha dem på förlossningen. När jag läkte vatten så kunde mannen bara gå och skölja av dem i duschen :P

    SvaraRadera
  2. Vad underbart med rörelser från ert Mirakel :-))! De kommer att bli starkare och starkare varje vecka!
    Ang. till ditt föregående inlägg om andningslarm. Jag vet inte om du hade läst hos mig, men vi köpte Babysense II och vi är mycket nöjda med det. Det har inte fellarmat än, fungerar jättebra och det ger mig en jättestor trygghet under natten när vi själva sover också. Jag kan bara rekommendera det, det var mitt bästa köp hittills.
    Kramar och njut magen :-)!

    SvaraRadera
  3. Tycker att våran spjälsäng med sänkbar sida (från Kaxholmen) var väldigt bra. När man har bottenplattan i det nedre läget är det långt ner till botten och då var det användbart att kunna sänka ner sidan en bit. Har man den nedsänkt är det också toppen i början när man har bottenplattan högt, man ställer bara sängen bredvid sin egen och har barnet i egen säng fast nära. Nackdelen är att sidan inte går att ta bort när barnet är stort nog att krypa i själv, då får man byta säng istället!

    SvaraRadera
  4. Vad underbart, är glad för er skull!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att Du fått känna på en mer fysisk direktkontakt med Miraklet: ) - det är så roligt att längre fram få se konturen av en fot eller häl också!
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Underbart Anna! Blir så glad :-)

    Kolla gärna in spjälsängen Gulliver från Ikea, den kan man ha i 2 höjder samt att ena sidan går att ta bort. Dessutom ingår en "stödbräda" att sätta dit istället för ena långsidan tagits bort så sängen känns lite säkrare. Vi har köpt 2 Gulliver på blocket + madrass för 400kr/styck, nypris med madrass runt 1200. De som vi köpt sängarna av har kunnat ha dem tills barnen har varit minst 3 år och de ser ändå ut som nya!
    Jag fick tips av en kompis att om man köper spjälsäng på Ikea så bör även madrassen inhandlas där, tydligen har de egna mått.
    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  7. Mysigt! Allt blir så mycket mer verkligt när man börjar känna att det faktiskt är något därinne :)

    SvaraRadera
  8. Åh så mysiiigt!! Underbart! :)

    SvaraRadera
  9. Hann inte skriva grattis till sparkarna i mitt förra inlägg. Men då måste ju ställningen vara minst 5-0. Det luktar seger och Miraklet verkar vara en bra forward =)

    SvaraRadera