söndag 28 oktober 2012

100

Idag är det 100 dagar kvar till beräknad förlossning. För min del hoppas jag att det är kortare tid kvar, men inte för kort...

Just för tillfället mår jag inte så bra. Sover jättedåligt på nätterna då jag bara kan ligga på rygg. Lägger jag mig på sidorna så har jag två punkter i ryggen där det känns som tusen knivar. Dessutom har jag på nätterna nästäppa och huvudvärk.

Dessutom har jag ont under ena bröstet. Det gör ont mest hela tiden och gör mer ont när jag hosta (vilket jag fortfarande gör efter min förkylning).

Det är tur att Lilleman sparkar när jag mår som sämst för då vet jag i alla fall varför jag utsätter mig för det här... Jag har sagt till honom på skarpen att han absolut inte får dö för då kommer jag aldrig förlåta honom.
För det måste komma något gott ut av alla krämpor!

8 kommentarer:

  1. Usch då lät trist.. Hoppas du inte har hostat sönder revbenet, det har jag lyckats med två ggr, det gör galet ont och då kan man absolut inte sova på sidan heller :( Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig gumman och hoppas du snart mår finfint igen!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Tiden går så sakta när man mår dåligt tycker jag, och när man inte får sova blir ju dygnet ännu segare. Men precis som du skriver så kommer det något gott i slutet, det är det man får fokusera på. Och nu har du kommit så långt att lilleman kommer klara sig bra när han tittar ut :)

    SvaraRadera
  4. Hurra för 100 dagar kvar! =) Hoppas att du får må lite bättre dessa dagar som är kvar!

    SvaraRadera
  5. Hej Anna.

    Jag är imponerad att du kan sova på rygg. När jag var gravid kunde jag inte andasnalla liggandes på rygg. Bebisen tryckte på kroppspulsådern så jag fick svårt att andas direkt. Just det med att sömnen påverkas är ju inte så jättekul med en graviditet. Man vill ju passa på att sova medan man kan ;) Just nu är jag uppe för 3:e gången sen kl 22 igår med min son <3

    Jag funderade på en sak (kanske har du nämnt det men jag missat det så jag frågar dig): Kommer er Lilleman förlösas vaginalt eller med kejsarsnitt?

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur lillen ska komma till världen är inte bestämt än. Jag har mina tankar om hur det ska gå till och vi kommer diskutera detta med läkare framöver.

      Radera
    2. När jag väntade min son sov jag på rygg ända till på slutet, men denna gång håller jag på å avlida av bara en kort stund, yr och illamående! Jättekonstig :)

      Radera
  6. Vila och försök ändå njuta nu så länge du kan. När barnet föds är lugnet slut och livet förändras. Jag vet att det är svårt, alla sa samma ord till mig och jag tyckte de var knäppa. När väl dottern föddes och livet förändrades så enormt sant att ögonen blödde av trötthet ångrade jag att jag inte njutit av min egna tid lite mer som gravid. Försök se lite ljus i tillvaron. Det är ingen dans på rosor att vara gravid, inte för någon. Men i det stora hela är graviditeten en pytteliten sak man går igenom jämfört med att föda och att bli förälder. Kram på dig

    SvaraRadera