torsdag 25 oktober 2012

Lite shoppingbilder

Nu har jag kollat över allt vi köpt till lilleman i Ullared. Lägger upp bilder på lite av det. Förutom det som finns på bilderna har vi köpt madrass (spälsäng och vagga), spjälskydd, badleksaker, öronfebertermometer, manikyrset, dinappar, matningsskedar, djupa tallrikar till första gröten, nässug, haklappar med mera.
Undrar ni över några priser så är det bara att ni frågar.

Filtar i olika tjocklek

Pyjamasar och sovpåse

Bodysar

Byxor

Stickade koftor

Vinteroverall med tillhörande mössa och vantar

Babygym och musikmobil till säng

snuttefiltar, speldosa, bitringar, skallror

Påslakan till vagga/ säng, badhjälp till balja, spegel till
bilen, resestol att hänga på bord

15 kommentarer:

  1. Vad mkt fina grejer! :)
    En liknande nalleoverall hade jag oxå till min son. Kan säga att han blev nästan för söt i den. Alltså verkligen FÖR SÖT. Jag klarade knappt av att titta på honom när han hade den på sig för jag började nästan böla för att han såg så söt, liten och hjälplös ut. ;)

    SvaraRadera
  2. Jättefint alltihopa :-)
    Ser att vi fyndat en del likadana grejer, va kul!
    Kram

    SvaraRadera
  3. shit vad grejer , jag tror ingen av mina barn har fått sådär mycket innan dom ens var födda.
    vagn å lite kläder vad var vi hade , men men alla är vi olika och jag hade själv gärna shoppat ihjäl mej till ungarna bara för att
    kram och lycka till med graviditeten å kommande bebbe

    SvaraRadera
  4. Åh så mycket fint! Vad roligt! Om jag får ge ett råd så köp en stjärt-termometer, det finns inget säkrare sätt att ta tempen på bebis (och större barn för den delen) Det finns diverse metoder att ta men ingen är lika bra. Jag fick en barn örontemp av svärmor men min vana trogen sen jag jobbade på Prematuren så tar jag alltid i rumpan (bra om dom har svårt att bajsa oxå, det brukar stimulera bra och så blir man nerbajsad;)) och samtidigt tog jag med örontempen och den stämde ALDRIG. Inte heller nu när han är 1,5 år eller om jag testar på mig själv, så skiljer det upp till en grad mellan mina öron tex! Tråkigt, för jag vet dom är väldigt dyra dessutom. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bäst med rumptemp förvisso. Och på bebisar och småbarn går det ju att ta tempen i rumpan. Min dotter är 4,5 år och har sedan 3 år vägrat. Skulle aldrig kunna mäta tempen i rumpan då det skulle kännas som ett övergrepp. Jag använder muntemp och det funkar ok. Så örontempen är ändå bra inför framtiden :)

      Radera
  5. Ojojoj vad mkt saker, bra att veta att det finns så mkt saker där för vi ska dit om 2 veckor :-D. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Har inte kommenterat innan men tänkte slänga in en tanke! Först: super grattis till miraklet!! Tänkte bara säga att jag köpte en sån filt som är på bild ett, den med bl.à. Lejonet på, och vår tjej älskar den! Vi hade med den till bb och har den i hårdliften hemma och hon sover som bäst på den. Så det var ett bra köp :) lycka till med allt<3 kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad fint! Det är så roligt att shoppa till bäbisar... man köper liksom aldrig något till sig själv längre :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej! Behöver ha babygym o mobil till sängen, och fick idag veta att en kompis ska dit imorgon. Så nu undrar jag, vad kostade de två du köpte och fanns det flera olika sorters gym o mobiler? De du köpt är ju jättefina! Tacksam för hjälp!
    Hälsningar Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musikmobilen kostade 229 kronor. Det fanns kanske fem sex stycken att välja mellan. Att vi valde just den här var för att figurerna var färgglada och att det även är två speglar som hänger.

      Babygym fanns det också cirka fem till sex att välja bland och det vi köpte kostade 399 kronor. Att vi valde detta var också för att både själva filten och de hängande figurerna var färgglad samt att figurerna skramlade.

      Radera
    2. Tack snälla för snabbt svar! Önskar att jag kunde åka själv o välja men får lita på min vän... De du köpt verka bra!
      Trevlig fred.kväll!

      Radera
  9. Wow! Vad mycket grejer. Spännande! :)

    SvaraRadera
  10. Ullared är toppen när man ska köpa bebissaker! :) Skulle behöva en såndär resestol, vad kostade den? Kram!

    SvaraRadera