torsdag 2 september 2010

Äggplock avklarat

Då var äggplocket avklarat och sju ägg blev det från 13 äggblåsor.

Vi kände som som veteraner när vi kom till Rmc i morse. Vi visste precis hur rutinerna var och hur allt skulle gå till.
Sköterskan och läkaren som var ansvariga för äggplocket idag var väl medvetna om min historia från förra gången så det kändes riktigt bra.

Klockan nio var det dags att hoppa upp i gynstolen igen och min puls och blodtryck var då mycket högre än normalt. Efter lite morfin kunde jag koppla av lite, men att få en kanyl stucken genom slidväggen kommer alltid att vara smärtsamt...
Efter att alla 13 äggblåsor var punkterade så kollade läkaren en extra gång så att ingen blödning uppstått och det hade det inte. En extra säkerhetsåtgärd för vår skull vilket kändes skönt.

Sedan fick jag vila en stund innan jag äntligen fick äta lite.

Just nu har jag ont i magen och nedre delen av ryggen så idag blir det sängläge med datorn på magen.

3 kommentarer:

  1. Det blev ju mycket fler än förra gången! Hoppas, hoppas!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint resultat, vad skönt! Nu håller jag tummarna för att dom gottar sig inne i värmeskåpet :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till de sju äggen!

    SvaraRadera