tisdag 14 september 2010

Fortsatt oro

Ligger ni i soffan och låter dagens andra progesteron verka. Om de nu gör någon effekt.

Jag har väl idag varit på toaletten 30 gånger för att studera hur pappret ser ut efter att jag har torkat mig. Fortfarande är det lite blodliknande som kommer, men det är ju inte mycket. I morse var det mer åt bruna hållet och nu är det mer rosafärgat.

Det känns som jag helt tappat hoppet om en bäbis då det vid förra ivf:en även började så här, fast då på ruvardag 12.

Men jag gör att för att hålla modet uppe, men det är som sagt inte lätt.

Jag hatar den här ivf-bergochdalbanan! Varför ska det vara så jävla svårt??

7 kommentarer:

  1. Upp och ner,upp och ner... det är minst sagt lätt.Tänk om man bara kunde få hålla kvar i den där positiva känslan som infinner sig då och då... Det är INTE kört än! Absolut inte, försök att hålla modet uppe vännen min. Jag vet att det är svårt när man ser saker på papperet som man inte vill se...

    Varm kram till dig..

    SvaraRadera
  2. Många styrkekramar till dig. Det är inte kört ännu!!!

    SvaraRadera
  3. Håller tummar och tår för dig!

    SvaraRadera
  4. Tänker på er och hoppas på det bästa!

    SvaraRadera
  5. Jag blödde MASSOR med nr1, från BIM och till v.26+. allt från bruna flytningar till rinnande blod i toan, koagel och Rosa flytningar. Nu med nr 2 har jag haft tre mindre blödningar. På mig hittar de inget "fel" men spekulerar i allt från att kroppen inte fattat att den är gravid till känsliga kärl i vaginan. Blod behöver INTE betyda att det är kört!!!

    SvaraRadera
  6. USCH, vad jobbigt det här är. Just som du beskriver om bergochdalbanan, för det är precis vad det är. Hoppas du finner styrka under tiden, som gör det lite, lite bättre.

    Kram Lila

    SvaraRadera
  7. Jag förstår precis hur du känner. Vad jag inte har skivit i min blogg är att jag blev med barn för ca 1 år sedan men fick ett missfall. Eftersom jag inte ständigt vill bli påmind om det har jag inte skrivit något om det.

    Det är verkligen inte lätt när det är så svårt. Jag håller tummarna för dig att det rosa på pappret inte betyder något.
    kram

    SvaraRadera