lördag 27 november 2010

I morgon- Årets största kyrkohelg

1a advent i morgon och då fylls kyrkorna landet runt av människor som vanligtvis inte går i kyrkan.
På 1a advent är det så kul att sjunga i kör. Många i kören och många i församlingen.

Har nu suttit och övat på de sånger vi ska sjunga i morgon. Hallelujah Chorus ur Messiah av Händel är en av sångerna vi ska sjunga. Min kör sjunger bara med i början och slutet medan mellanpartiet sjungs av en annan duktigare kör. Den är så maffig.

Lyssna och njut!

1 kommentar:

  1. Jag älskar oxå första advent. Ljus, stjärnor och framförallt kyrkobesök. I "min" kyrka blir det dock knappast någon Händel. Jag såg i tidningen att barnkören skulle sjunga. Blir nog bra och mysigt det oxå.
    Jag hoppas på din speciella lilla julstjärna!!!
    // NillanPillan

    SvaraRadera