söndag 28 november 2010

Vad hände egentligen?

Inför 1a advent brukar jag alltid baka ett stort lass med lussekatter och så brukar vi plocka fram alla fina adventsprydnader på lördagen. Sedan på söndagen brukar vi ställa klockan på sju för att kunna gå upp och fika med lussekatter och pepparkakor och då samtidigt tända adventsljusstaken.

I år blev det inget av detta. Igår kom jag på "Jag brukar ju baka lussekatter till 1a advent". Vi har liksom haft lite annat att tänka på den här veckan som gått... Och min lilla stjärna är ju klart viktigare än några lussekatter... Några adventsprydnader har inte heller kommit upp eftersom vi ska ha visning av lägenheten och vill då ha den så stillren som möjligt.

Jag får hoppas att jag får hembakade lussekatter till andra advent istället. Idag har jag, trots snöstormen, tagit mig till ett bageri och köpt två lussekatter. Så ikväll blir det i alla fall adventsfika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar