tisdag 14 december 2010

Oj,vilken natt

Mannen gick igår och lade sig väldigt tidigt på grund av sin magkatarr-värk. Jag stannade upp en stund till, men när jag sedan sovit cirka en timme vaknar jag av att mannen rusar upp och in på toaletten och kräks som bara den...

Jag som har total kräkfobi och verkligen mår dåligt av både lukt och ljud inser att jag måste gå upp och vara behjälplig då hela toalettgolvet är täckt av kräk. När jag kommer upp sitter min kära man dubbelvikt över toaletten och med fötterna i kräk.

En halvtimme senare är allt sanerat och mannen somnar som en stock, medan jag ligger och vrider och vänder på mig i alla evighet. Tur att jag är ledig idag.

Idag mår mannen bättre så det där toalettbesöket mitt i natten gjorde visst sugen.

4 kommentarer:

  1. Usch! Stackars honom (och dig!).
    Skönt att han verkar bättre idag.

    Tack för tummarna!

    SvaraRadera
  2. Hu! Jag mår oerhört dåligt när andra mår dåligt. Att höra de där hulkningarna.. Hjälp! Skönt att höra att det är bättre iaf.

    SvaraRadera
  3. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig14 december 2010 kl. 20:45

    Uäh! Stackars mannen! Och stackars dig som hjälpte till...ingen hit det heller!

    SvaraRadera
  4. Uscha! Har också kräkfobi å det grövsta och skulle ALDRIG hjälpa till om E kräktes. Tycker du är väldigt duktig som lyckades hjälpa till och sanera! Kram

    SvaraRadera