lördag 4 december 2010

Ruvardag 9 - vattenlös dag

Vaknade i morse och gick på toaletten som vanligt. När jag sedan skulle tvätta mig så fanns det inte ens en droppe vatten i kranen. Och så har det fortsatt idag. Så vi får göra som kvinnorna på den afrikanska landsbygden - gå till en vattenkälla och hämta vatten. Skillanden är att vårt vatten som vi hämtar är rent.

Informationen från kommunen är att läckan som drabbat enbart vårt hus (79 lägenheter) är att det ska bli åtgärdat under dagen. Pyttsan, har inte sett skymten av någon reparation idag.
Tror aldrig jag längtat så efter en dusch!

Ruvardag 9 idag och jag vågar inte tro någonting alls. Jag känner att jag kommer bli extremt besviken om det blir ett minus.
Blev lite nervös idag när jag torkade mig. Då var det lite rosafärgat, men jag tror att det är Crinone som spökar. Jag har läst att det kan ge spottings. Hoppas att det är så.

2 kommentarer:

  1. Jessica,Magnus,Klara o Hedvig4 december 2010 kl. 20:50

    Hoppas hoppas hoppas att det är Crinone som spökar! Vi håller alla tummar,tår och tassar och allt som kan hållas! Storken har ju varit en bra Stork hela tiden, nu ska han fortsätta i samma stil!

    SvaraRadera
  2. Jag håller sten hårt och kniper för fullt! Åh vilken jobbig väntan..

    Kram på dig!

    SvaraRadera