onsdag 22 december 2010

Rusningstrafik

Efter gårdagens artikel blev det verkligen rusningstrafik till min blogg, vilket jag naturligtvis tycker är jättekul.
I första hand skriver jag ju för min egen del, men så klart är det ju grymt roligt att folk både i Sverige och resten av världen läser det jag skriver.

Har under dagen kollat gårdagens statistik för bloggen och den gör att man blir varm i hjärtat. Jag gjorde en jämförelse mellan trafiken på min blogg  igår och i måndag och vilken skillnad!
I måndags hade jag 316 unika besökare som tittade på 441 sidor. Av de 316 besökarna var 18% helt nya läsare.
Igår hade jag 573 unika besökare som tittade på 982 sidor. Av de 573 besökarna var 37% helt nya läsare.
Naturligtvis var det många personer (107 stycken) som hade klickat på min blogglänk på Svenskan hemsida. Många andra läsare kom från andra bloggar som länkat till min blogg.

Dessutom hade jag igår besökare från 14 länder! Bland annat Usa, Norge, Frankrike och Tyskland!

Det är kul att kunna kolla upp lite statiskt på hur min trafik ser ut till bloggen.
Naturligtvis hoppas jag att många av de som var nya besökare igår fortsätter att vara läsare även i fortsättningen.

Jag fick också igår kväll veta att vår artikel var en av de mest lästa på Svenska dagbladets hemsida igår, vilket tydligen var ovanligt för en Idagartikel som måste konkurrera med  nyhetsartiklar och debatter som ofta drar mer läsare till sig.

2 kommentarer:

  1. Grattis! va kul med så många besökare men så var det en väldigt bra artikel och du har en väldigt bra blogg :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt med så mycket besökare på bloggen. Hoppas det håller i sig :)

    Angående min kommentar som du inte riktigt begrep - jag skyller mitt otydliga skrivande på c-uppsatsen jag skriver. Tror bestämt att all min intelligens går till den för övrig tid är jag så trött att det faktiskt är lite jobbigt att formulera meningar i skrift, oavsett om det ska vara "akademiskt" eller vanlig svenska ;)

    Jag menade iaf att jag tycker ni är så otroligt modiga och starka som vågar drömma vidare, trots att ni blivit besvikna så många gånger. Jag hoppas att ett + på stickan snart ska bli verklighet för er. En försenad julklapp, helt enkelt. Det förtjänar ni!

    Ta väl hand om varandra och ha en Riktigt God Jul!

    Kram Rebecca

    SvaraRadera