torsdag 26 maj 2011

Ett oöppnat paket

För två dagar sedan fick vi en avi att paket med ivf-kläder från Usa fanns att hämta på Ica.
Idag tog vi oss kraft att hämta det. Dock har jag än så länge inte haft kraft och ork att öppnat paketet.

Jag får se när jag har kraft att öppna det.
Jag som skulle stoltsera med mina fina ivf-tröjor här i sommar och Dutt skulle få ett par fina bodys som nyfödd, men istället så kan jag inte ens öppna paketet.

Varför var jag så dum och trodde att den här graviditeten skulle gå bra och varför skulle jag köpa kläder när jag bara var i vecka 17?

10 kommentarer:

  1. Därför att man måste våga tro för att kunna leva fullt ut.
    Många kramar till er.

    SvaraRadera
  2. Ja man msåte våga tro och leva här och nu. Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Ja, man måste våga tro och hoppas. <3

    SvaraRadera
  4. Precis som de andra säger: därför att man tror, hoppas och planerar för ett barn -inte ett missfall eller döda bebisar.

    All kärlek och omtanke till er. <3

    SvaraRadera
  5. Du var inte alls dum!! Inte kunde du väl ana att det skulle bli såhär?
    Man hoppas ju och tror på det bästa.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Okej. Jag känner igen tankarna. Jag som började skrapa färgen av en vagga när jag var i vecka 14. Hur kunde jag vara så dum?

    Men vi var så "dumma" för att vi hade anledning till det. Vi fick se våra barn och hade täta kontroller. INGENTING tydde på att det inte skulle gå bra. Du är inte dum.

    När han kom dök jag på huvudet ned i sorgen. Och ville nästan stanna där för att slippa klippa bandet mellan oss. Jag svor på att nästa gång skulle jag inte ta ut något i förväg. Sorgen är priset för kärleken. Och hade jag hellre inte älskat? Jag vet förstås nu att det inte behöver gå väl bara för att det ser bra ut, men jag minns hur stor glädjen var för den dansande sudden därinne. Jag vill uppleva den igen. Inte skeptiskt acceptera graviditeten om jag får en ny. Jag vill dyka på huvudet ned i kärleken igen. Det är inte dumhet.

    SvaraRadera
  7. Nej du var inte dum. Klart att man måste få glädjas, och hoppas att det ska gå bra. Kan du inte bara skicka tillbaka paketet oöppnat.

    SvaraRadera
  8. Naturligtvis måste man hoppas.

    FC: "Sorgen är priset för kärleken" tyckte jag var väldigt bra beskrivet! Det ska jag tänka på i de mörka stunderna.

    Snokis: Att skicka tillbaka paketet till usa som vi dessutom betalat tull på känns som ett ännu större nederlag. Ska idag försöka att öppna det i alla fall. Jag är trots allt lite nyfiken på hur kläderna ser ut...

    SvaraRadera
  9. Jag minns att jag köpte de första kläderna i vecka 8. Man måste få våga tro att allt ska gå bra. Sorgen blir inte mindre för att man inte köpt kläder. Kram!

    SvaraRadera
  10. När vi misslyckats med vårt första IVF-försök och väntade på att få göra nästa försök så handlade jag en hel del barnkläder på Tradera. Jag ville inte handla i de vanliga secondhandbutikerna som jag brukar gå till, för jag ville inte träffa nån jag känner och få frågor om ifall jag väntade barn. Men jag behövde få handla lite kläder. Det var en del i mitt sätt att våga hoppas. Få våga tro att det faktiskt nån gång skulle bli ett litet barn för oss. Och det blev det ju till slut.

    Varma kramar!

    SvaraRadera